Bridage d'imprimantes par défaut

Le
siomb
Bonjour,
Je cherche à empécher les utilisateurs de changer d'imprimante par défaut
dans une AD 2003, sachant que ceux si sont utilisateurs avec pouvoirs de leur
machineest ce possible dans une GPO par ex ?
Autre question, toutjours sur les imprimantes, je cherche à quantifier le
nombre de documents imprimés par chaque utilisateurs sur chaque imprimantes,
est ce possible par un audit ou autre soft à cet effet

Mathieu CHATEAU

la seule GPO qui permet cela indirectement est assez violente:
system
USER
Administrative Templates
Start Menu and Taskbar Remove programs on Settings menu
Prevents Control Panel, Printers, and Network Connections from running.
This setting removes the Control Panel, Printers, and Network and Connection
folders from Settings on the Start menu, and from My Computer and Windows
Explorer. It also prevents the programs represented by these folders (such
as Control.exe) from running. However, users can still start Control Panel
items by using other methods, such as right-clicking the desktop to start
Display or right-clicking My Computer to start System. Also, see the
Disable Control Panel, Disable Display in Control Panel, and Remove Network
Connections from Start Menu settings.

Je vous conseil plutôt d'éduquer les utilisateurs.

Cordialement,
Mathieu CHATEAU
French blog: http://www.lotp.fr

"siomb" news: