Calculating a quantity received with a control (check box) in excel

Le
Fred's
Hi Folks,

I'm new in this newgroup and I really need your help here.

My boss ask me to create a check boxes in excel that calculate the
number of cartons received.

Explanation:

Let say that today I should received 10 cartons of vegetable, 25
cartons of cake and 30 cartons of fruits.
But I only receive 25 cartons of cake and 30 cartons of fruit that
day.

How can I calculate the sum of cartons received by clicking a check
boxes

Thanking you all in advance for your help!!
Fred's
Questions / Réponses high-tech
Philippe.R
Le #4973451
Bonjour Frédéric,
Ce forum étant francophone, tu auras plus de chance d'obtenir une réponse en
posant la question (que je ne suis pas du tout certain d'avoir comprise
quant à moi) dans la langue appropriée.
http://dj.joss.free.fr/trombine.htm
Avec plaisir
Philippe.R
"Fred's" news:
[...]

Le #4987691
On Oct 13, 1:24 am, "Philippe.R"
[...]
Merci
--http://www.excelabo.net/mpfe/connexion.phphttp://dj.joss.free.fr/trombi ne.htm
[...]

Fred's- Hide quoted text -

Désolé,
Je ne savais pas que le furom était en Francais..

Je voulais savoir comment puis-je faire une somme en avec un controle

Merci,
Frédéric