E-510 chez dpreview.com

31 réponses
alainoSPAMlivier
Pour ceux que ça intéresserait, les conclusions de dpreview sont plutôt
très favorables au E-510 :

<http://www.dpreview.com/reviews/olympuse510/page31.asp>

Tant mieux ! Je viens d'en acheter un. ;-)

10 réponses

1 2 3 4
Jean-Claude Ghislain

Pour ceux que ça intéresserait, les conclusions de dpreview sont
plutôt très favorables au E-510 :
<http://www.dpreview.com/reviews/olympuse510/page31.asp>
Tant mieux ! Je viens d'en acheter un. ;-)

Pourquoi ne pas commencer par le début :
http://www.dpreview.com/reviews/olympuse510/

Cet appareil semble très bien, mais je ne suis pas vraiment convaincu
par les samples, lorsqu'on regarde les images à 100% cela ressemble à
une résolution moindre interpolée.

Bon, il n'est pas le seul dans ce cas...

--
Jean-Claude Ghislain
www.grimart.com

alainoSPAMlivier
Jean-Claude Ghislain wrote:

Pourquoi ne pas commencer par le début :
http://www.dpreview.com/reviews/olympuse510/

Tu y es bien arrivé tout seul, non ?

Jean-Claude Ghislain

Tu y es bien arrivé tout seul, non ?

C'était déjà là ce midi...

--
Jean-Claude Ghislain
www.grimart.com

alainoSPAMlivier
Jean-Claude Ghislain wrote:

Tu y es bien arrivé tout seul, non ?

C'était déjà là ce midi...

Gni ?

Yvon Travailler
"Jean-Claude Ghislain" a écrit dans le message de
news:fia6u3$6s7$

Pour ceux que ça intéresserait, les conclusions de dpreview sont
plutôt très favorables au E-510 :
<http://www.dpreview.com/reviews/olympuse510/page31.asp>
Tant mieux ! Je viens d'en acheter un. ;-)

Pourquoi ne pas commencer par le début :
http://www.dpreview.com/reviews/olympuse510/

Cet appareil semble très bien, mais je ne suis pas vraiment convaincu
par les samples, lorsqu'on regarde les images à 100% cela ressemble à
une résolution moindre interpolée.

Bon, il n'est pas le seul dans ce cas...

le format 4/3 est nul, quel ratio stupide.

a.. Dynamic Range less than competition (highlights by about three
quarters of a stop; 0.7 EV)
b.. Serious highlight clipping on bright days unless you reduce exposure
c.. Small viewfinder (difficult to see fine detail, difficult to check
focus, difficult to use with glasses)
d.. Live View usefulness countered by LCD which doesn't tilt, not bright
enough outdoors
e.. Long, unstructured menus make finding some less common settings
frustrating
f.. Live histogram and preview brightness inaccurate if you use Live
Preview Boost.
g.. Best results require adjustment of Noise Filter and Sharpness settings
h.. Visibly noisier results than most competitors above ISO 400
i.. Slower than average startup due to the SSWF (should be at power-off /
intervals)
j.. No delete / cancel option during record review (immediately after
shutter release)
k.. Auto focus provides just three focus points, although AF performance
good
l.. Focus-by-wire kit lens means no focus distance indication, lack of
precision and slight lag
m.. Flash must be raised for AF assist

Non merci !

Yvon Travailler
"Jean-Claude Ghislain" a écrit dans le message de
news:fia816$7bs$

Tu y es bien arrivé tout seul, non ?

C'était déjà là ce midi...

c'est là depuis hier

Jean-Claude Ghislain

Gni ?

J'ai pas attendu ton message pour lire goulûment le test.

--
Jean-Claude Ghislain
www.grimart.com

Jean-Claude Ghislain

le format 4/3 est nul, quel ratio stupide.

D'abord cela ne désigne pas un ratio, mais une taille capteur, ensuite
les photographes exposent très souvant en 30x40 cm...

--
Jean-Claude Ghislain
www.grimart.com

alainoSPAMlivier
Jean-Claude Ghislain wrote:

Gni ?

J'ai pas attendu ton message pour lire goulûment le test.

Tant mieux pour toi.

alainoSPAMlivier
- Compact and lightweight design with excellent handling
- Surprisingly effective sensor-shift image stabilization
- Excellent control system (via info screen) and lots of external
controls for important settings
- Good image quality and resolution, if not optimum straight out of the
box
- Low noise across the ISO range by default, turning down noise filter
doesn't spoil images
- Through the lens Live View with Auto Focus (although requires mirror
up/down)
- Up to ten times magnification in Live View for manual focus
- Supersonic Wave Filter ensures no dust on sensor
- Responsive in use, auto focus fairly quick, shutter lag short
- Good quality lightweight kit lens makes for lightweight 'carry around'
kit
- User control over ISO noise reduction ('Noise Filter')
- Extensive feature set and a huge range of customization
- Black and white mode with selectable filters
- Kelvin white balance option, all white balance presets fine tunable
- Selectable color space (sRGB / Adobe RGB)
- Fully customizable RAW+JPEG (many competitors have fixed JPEG
settings)
- Spot metering with shadow and highlight based spot
- Timed long exposures up to sixty seconds
- Remote control option
- Mirror lock-up with custom delay
- Unlimited continuous shooting on fast card with HQ quality JPEG, good
RAW burst mode
- Good Compact Flash write performance with a fast card
- Good range of playback options / views
- In-camera RAW development feature
- In-camera JPEG image editing
- Easy, automatic online firmware upgrades (via Olympus Master / Studio)
- High speed USB 2.0
- Orientation sensor
- Value for money
1 2 3 4