problème avec KDE 4.4.4

grimmy030
----------MB_8CCD9AF0A8C7600_17A4_2D2E0_webmail-m015.sysops.aol.com

Bonjour tout le monde,

Je ne sais pas s'il s'agit de la bonne liste, pardon sinon..

Apr=C3=A8s une mise =C3=A0 jour hier (13 juin), KDE est pass=C3=A9 en 4.4.=
4 et depuis, plus de barre des taches, menu contextuel (et image de fond,=
accessoirement). Seules les icones ont surv=C3=A9cu !

Quelqu'un a eu ce probl=C3=A8me ?

Francois

=20

----------MB_8CCD9AF0A8C7600_17A4_2D2E0_webmail-m015.sysops.aol.com

tout le monde,<br>
Je ne sais pas s'il s'agit de la bonne liste, pardon sinon..<br>
Apr=C3=A8s une mise =C3=A0 jour hier (13 juin), KDE est pass=C3=A9 en 4.4.=
4 et depuis, plus de barre des taches, menu contextuel (et image de fond,=
accessoirement). Seules les icones ont surv=C3=A9cu !<br>
Quelqu'un a eu ce probl=C3=A8me ?<br>
Francois<br>

----------MB_8CCD9AF0A8C7600_17A4_2D2E0_webmail-m015.sysops.aol.com--

http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

Kevin Hinault
Le 14 juin 2010 10:02, a écrit :
Bonjour tout le monde,

Je ne sais pas s'il s'agit de la bonne liste, pardon sinon..

Après une mise à jour hier (13 juin), KDE est passé en 4.4.4 et dep uis, plus
de barre des taches, menu contextuel (et image de fond, accessoirement).
Seules les icones ont survécu !

Quelqu'un a eu ce problème ?

Yep je l'ai eu sur trois pc, j'ai été forcé de faire des purges de
quelques paquets :

aptitude purge kde-minimal kdm
aptitude purge kdebase

puis une réinstall normale :

aptitude install kdebase kde-minimal kdm

Je n'ai pas eu le temps d'investiguer plus la dessus ni d'emettre un
bug. J'ai aussi un problème avec amarok qui ne veut plus communiquer
avec pulse, pour le faire fonctionner il faut installer gstreamer à la
place de xine mais ca merdouille quand même donc j'attend une
correction (problème connu).

--
Kévin
http://www.april.org

http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

vers
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS
Archive: http://lists.debian.org/
Klaus Becker
Le lundi 14 juin 2010 10:48:01, Kevin Hinault a écrit :
Le 14 juin 2010 10:02, a écrit :
> [...]

avec pulse, pour le faire fonctionner il faut installer gstreamer à la
place de xine mais ca merdouille quand même donc j'attend une

Salut,

voici ce que j'ai grapillé sur la liste debian-kde:

After a recent upgrade of squeeze -- but I have also been removing
some packages since my last working reboot -- I no longer have a
usable installation of kde. I get a very basic plasma desktop with the
calculator and dictionary (as configured by me) apart from the
"Desktop Folder". No window decorations on the "Desktop Folder", no
taskbar, no anything. Just a white background and these three windows.

Some applications, notably Amarok and the network manager, seem to
start but they do not show anywhere (as the taskbar is indeed gone).
Going Alt+F2 -> "System Activity" and right-clicking e.g., amarok and
selecting "Show Application Window" doesn't do anything. (I admit I
don't know if it's supposed to. :) )

By pressing Meta+O, I can trigger Amarok's On-Screen Display, but
similarly, Meta+K does not start an instance of Konsole, as I have it
configured to.

I have moved my ~/.kde/ aside and logged in, but it basically just
leads to the same non-usable situation (of course, with default
appearances, e.g., no calculator+dictionary configuration). I have
tried installing kde-full, thinking that there might be some missing
dependency, but that didn't improve anything as far as I could see.
plasma-desktop is running and killing it makes everything pure
black...

I would really appreciate any pointers as to what could be the
problem. I don't really know which information to provide in order to
bring more light on this, and would be glad to provide anything deemed
interesting.

=========

$ aptitude install plasma-desktop

and see if the panel comes back.

additionally, backup you ~/.kde folder and remove it to make sure
whether this problem was caused by broken config files

==========

I had the same problem on my testing/unstable installation and I solved
it when I realised that kdelibs5 had not been updated (in my case it was he ld
back by kdelibs5-dbg, so upgrading these two simultaneously from unstable,
solved my problem).

So, if you installed kde 4.4.4 from unstable make sure you got the whole
thing.

In my case the error became obvious when I tried to run systemsettings
and got this output:

systemsettings(24094) SettingsBase::initApplication: "View load error: The
plugin 'classic_mode' uses an incompatible KDE library (4.4.4 (KDE 4.4.4))."

==========

Hmm, I have indeed solved it by running "aptitude update && aptitude
safe-upgrade" which brought in a slew of libkde* stuff and more. I
attempted this while debugging previously, but I guess the mirror
syncs were far apart enough for me to get caught in between.

Klaus

http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

vers
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS
Archive: http://lists.debian.org/
Thierry Chatelet
On Monday 14 June 2010 10:02:17 wrote:
[...]

Voir ici:
http://www.mail-archive.com//msg793451.html
Thierry

http://wiki.debian.org/fr/FrenchLists

vers
En cas de soucis, contactez EN ANGLAIS
Archive: http://lists.debian.org/
C. Mourad Jaber
Le 14/06/2010 10:48, Kevin Hinault a écrit :
Le 14 juin 2010 10:02, a écrit :

[...]

Je n'ai pas eu le problème ni en 686 ni en amd64, j'ai fait la mise à
jour dès qu'elle a été disponible en unstable...

@ +

Mourad