Problème de couleur de texte et de fond

gg
Salut à tous,

Excel 2003 sur un pc avec XP sp1 (pas de connection internet).

Depuis 2 semaines, je n'ai plus les coluleurs de fond et de polices à
l'écran.
Les couleurs de fond sont visibles dans l'aperçu et s'impriment mais pas les
couleurs de police.

J'ai essayé de faire une réparation de office mais c'st toujours pareil.

Si vous avez une idée.
Merci

GG

MichDenis
http://support.microsoft.com/kb/320531/en-us

SYMPTOMS
When you try to change the fill color or the fill pattern in one of the programs
listed in the "Applies To" section, the changes that you selected may not be visible.
However, you may be able to see the changes in print preview and on a printed page.

Note Print preview and Print still work as expected. The colors are only missing on the screen.
Back to the top

CAUSE
This issue may occur if the Use High Contrast check box is selected.
Back to the top

RESOLUTION
To resolve this issue, follow these steps.

Note Because there are several versions of Microsoft Windows, the following steps may
be different on your computer. If they are, see your product documentation to complete
these steps. 1. Click Start, click Control Panel, and then click Accessibility Options.
2. Click the Display tab, and then click to clear the Use High Contrast check box.
3. Click OK to close the Accessibility Options dialog box.

"gg" a écrit dans le message de news:
45daf38d$0$27399$
[...]

Daniel
Bonjour.
Essaie :
Démarrer / Panneau de configuration / Options d'accessibilité / Ajuster le
contraste pour le texte et les couleurs affichées à l'écran , dans l'onglet
"Affichage", si "Utiliser le contraste élevé" est coché, décoche-le.
Cordialement.
Daniel