puis-je utiliser des clipart dans mes pages web à accès payant ?

krstl
Les clipart microsoft sont gratuits... puis-je légalement les utiliser dans
des documents mis en ligne sur mon site et payants ? (fiches à télécharger en
format pdf, les clipart ne servent que d'illustrations et ne sont pas le
contenu principal)

Je ne trouve pas de réponses claire et précise à ce sujet !

merci !

;-)

krstl

Lempel
A priori ils sont libres de tous droits.
Mais vérifie quand même sur le sire de MS.
ça doit être précisé quelque part.

--
http://www.lempel.net
http://www.les-os-du-cosmos.fr

"krstl" a écrit dans le message de news:

> [...]
| contenu principal)
|
| Je ne trouve pas de réponses claire et précise à ce sujet !

hlrNO
Bonjour krstl,

[...]

Voici les informations qui se trouvent sur
http://www.microsoft.com/about/legal/permissions/default.mspx

The Microsoft Clip Art Gallery provides a compilation of artwork for your
personal use. Microsoft licenses some of the artwork from third parties
and therefore cannot grant permission for you to redistribute the artwork.
For more information on the terms of use, refer to the End User License
Agreement (EULA) that accompanied the product from which you obtained the
clip art. If you obtained the artwork from Office Online, you can find the
EULA at http://office.microsoft.com/en-us/FX100667421033.aspx.

Many other product EULAs are available at
http://www.microsoft.com/legal/useterms/.

The following guidelines apply to the use of clip art:

1.
You may use clip art in your school assignments and projects.

2.
You may use clip art in your church brochure.

3.
You may use clip art for personal, noncommercial uses.

4.
You may not use clip art to advertise your business.

5.
You may not use clip art to create a company logo.

6.
You may not use clip art to illustrate the chapters of a book.

Je ne trouve pas de référence en français.

Amitiés

Hans