serveur smtp wandoo (orange) black listé

2 réponses
Didier_Toulouse
Bonjour,

Depuis hier, j'ai re=E7u au moins trois messages de ce genre :

This is the SMTP Server program at host orange.fr.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The SMTP Server program

<xxxx@hotmail.fr>: host mx2.hotmail.com[65.54.244.40] said: 550 Mail
rejected
by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been
placed against
your IP address because we have received complaints concerning
mail coming
from that IP address. We recommend enrolling in our Junk E-Mail
Reporting
Program (JMRP), a free program intended to help senders remove
unwanted
recipients from their e-mail lists. For enrollment instructions,
please
refer to: http://postmaster.live.com/Services.aspx#JMRPP. For
additional
information about Microsoft's technical guidelines, please refer
to:
http://postmaster.live.com/Guidelines.aspx (in reply to MAIL FROM
command)

ou

This is the SMTP Server program at host orange.fr.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The SMTP Server program

<info@xxxxxxxxxx.com>: host mx.hiwit.net[194.150.236.251] said: 554
5=2E7.1
Service unavailable; Client host [80.12.242.146] blocked using
bl.spamcop.net; Blocked - see http://www.spamcop.net/bl.shtml?80.12.242=
.146
(in reply to RCPT TO command)

Alors, ma question : Que faire ? J'utilise mon abonnement Orange pour
mon travail, et ce qui arrive est tr=E8s g=EAnant.
merci de vos conseils.

Didier

2 réponses

Nina Popravka
On Fri, 05 Oct 2007 01:53:24 -0700, Didier_Toulouse
wrote:

Alors, ma question : Que faire ?

utiliser smtp-msa.orange.fr.
http://r.orange.fr/r?ref=resu_recherche&url=http://assistance.orange.fr/1330.php
Les smtp "classiques" d'Orange sont en effet trop souvent en RBL.
--
Nina

Julien
Le Fri, 05 Oct 2007 01:53:24 -0700, Didier_Toulouse a écrit :

Depuis hier, j'ai reçu au moins trois messages de ce genre :

[...]

Alors, ma question : Que faire ? J'utilise mon abonnement Orange pour
mon travail, et ce qui arrive est très gênant. merci de vos conseils.

Salut

Demande à tes correspondants de te débloquer, si ils ne sont pas capables
de le faire, demande leur de changer de prestataires.

Ce genre de blocage est débile.

A+