Taille de la base de donnée + 20G

1 réponse
jpb
Bonjour ,
notre base de données sur le serveur exchange 2003 est passée de 30 à 50 go
dans la nuit sans que les tailles de bal n'augmentent,
avez vous une idsée pour voir de quoi se compose exactement le contenu car
même après défragmentation (12h) pas de gain
merci d'avance

1 réponse

Impressionnant !
bonjour
avez vous activer la rétention de données
de quelle bases parlez vous . Priv ou Pub ? Priv me semble t"il
avez vous activer les opérations de gestions de bases qui se produisent en
générale la nuit
Cependant cette augmentation est curieuse ?
pour info

Online defragmentation
Exchange database online defragmentation occurs automatically as part of the
database maintenance process. Online defragmentation detects and removes
database objects that are no longer being used. The online defragmentation
process provides more database space without changing the file size of the
database. By default, Exchange is configured to run online defragmentation
daily between 01:00 and 05:00.

Note To increase the efficiency of maintenance and backup processes, you may
want to schedule your maintenance processes and backup operations to run at
different times.

To schedule database defragmentation, use one of the following methods: • To
schedule database defragmentation for an individual database, use the
Maintenance interval option on the Database tab of a mailbox store or of a
public folder store object to configure the maintenance interval.
• To schedule database defragmentation for a collection of mailbox stores
and of public folder stores, use the Maintenance interval option on the
Database (Policy) tab of a mailbox store or of a public folder store policy
to configure the maintenance interval.

--
Cordialement
Laurent TERUIN
Email:
Web : http://lteruin.overblog.com

"jpb" wrote in message
news:
Bonjour ,
notre base de données sur le serveur exchange 2003 est passée de 30 à 50
go
dans la nuit sans que les tailles de bal n'augmentent,
avez vous une idsée pour voir de quoi se compose exactement le contenu car
même après défragmentation (12h) pas de gain
merci d'avance