lecteur CD-ROM ne s'affiche po ds le poste de travaille

Le
favret
j'ai un gros probleme, c'est que ds mon poste de
travaille sur windows xp ,le lecteur de CD-ROM n'est pas
afficher ds mon poste de travaille aider moi svp
Eric A.
Le #744470
Monsieur Favret

Vos lecteurs CDRom n'est plus reconnu sous Windows XP.

Cela peut être dû en fait à l'installation de Easy CD Creator.

Voici les démarches à effectuer pour avoir à nouveau votre lecteur
disponible:

(en anglais)

Step One ======= Uninstall Easy CD Creator 5.(si vous l'avez fait, sautez
cette étape)

1. Click Start, then click Control Panel.

2. Click Add or Remove Programs.

3. Ensure Change or Remove Programs is currently selected.

4. Find and click Easy CD Creator

5. Click the Remove button.

Step Two ======= Delete the related registry keys.

1. Click Start > Run. Type "regedit" (without the quotation marks) in the
Open slot and then click OK.

2. On the left pane, locate at the following registry key
[HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4D36E965-E325-11
CE-BFC1-08002BE10318}] This is the CD-ROM/DVD global class key.

3. On the right pane, delete the "UpperFilter" and "LowerFilter" subkeys.
ClickYes to confirm value delete.

4. On the left pane, delete the following four keys.

NOTE: You may do not have all of these registry keys.

(1) [HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesCdr4_2K]

(2) [HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesCdralw2k]

(3) [HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesCdudf]

(4) [HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesUdfReadr]

5. Restart the computer.

vous devriez récupérer vos lecteurs de CD.

essayez à cette etape un autre logiciel de gravure.

--
Eric AMOUSSOU, Sitel pour l'assistance utilisateur Microsoft

"favret" 1a6ce01c41e19$925b2900$