Limitation du nombre de destinataires

Naej
Bonjour,

Encore moi, tjrs avec ce serveur SBS 2003.
Je n'arrive pas a envoyer des messages avec 15 ou 20 destinataires. (5 ou 6
ca fonctionne)
J'ai bien trouvé un paramètre "limiter le nombre de destinataires par
message" sur l'onglet Message du serveur virtuel SMTP par défaut.
Celui ci est limité à 100 et, qui plus est, si j'ai bien compris le
fonctionnement, s'il y' plus de destinataires, les suivant sont redirigé
vers une nouvelle connection.
pourtant j'ai toujours cette impossibilité d'envoyer a plus de 6 à 7
destinataires.
Il y'a t'il ailleur un autre paramètre à prendre en compte ?

A moins que cela vienne d'une limitation de mon Fai (j'utilise un smart host
chez eux en sortie) Orange ?
Quand je leur ais posé la question ils ne semblaient pas etre au courant
d'une limitation.

Merci de votre aide.
--
"La folie est de toujours se comporter de la même manière et de s'attendre à
un résultat différent...." A.E.

Gregoire
http://support.microsoft.com/kb/126497/fr
Omar_ Abib
Bonjour ,

Avez vous consulter l'artilc eci-dessous.

The Exchange recipient limits are not enforced when a POP3 Connector is used
to download mail
MICROSOFT CONFIDENTIAL -- DO NOT SHARE THIS ARTICLE WITH CUSTOMERS
This article is not available on support.microsoft.com for one of the
following reasons:
a.. It has been ARCHIVED because it contains inaccurate information, no
longer applies, or is duplicated in a current article.
b.. It has been YANKED because it contains inaccurate or incomplete
information and is being rewritten.
c.. It is a DRAFT and may be incomplete or technically inaccurate because
it has not gone through the complete publication process.
**Do not comment this article; it will not be updated.**
View products that this article applies to.
Article ID : 280003
First Published : 11/17/2000
Last Reviewed : 10/6/2004
Revision : 2.0
Modification Type : Major
Language Locale : en-us
Article Status : Archived
Confidentiality : Public

SYMPTOMS
If Microsoft Exchange Connector for POP3 Mailboxes (POP3 Connector) is used
to download mail that is addressed to more users than the recipient limit,
the recipient limit setting is not enforced: the mail is delivered and does
not generate an non-delivery report (NDR) response. However, if Simple Mail
Transfer Protocol (SMTP) or internal store mail [Microsoft Outlook Web
Access (OWA)] is used to send mail to recipients in which the number of
recipients is larger than the recipient limit setting, the recipient limit
setting is enforced. The same recipient limit applies to SMTP mail from the
POP3 Connector, Microsoft Outlook Express, and Outlook Web Access.
WORKAROUND
To work around this problem, ensure that each individual POP3 mailbox
creates a new SMTP session with only one "Rcpt To:" recipient and the
Request for Comments (RFC) 822 headers contain all the names so that replies
can correctly function.

The information in this article applies to:
. Microsoft Windows Small Business Server 2003, Premium Edition
. Microsoft Windows Small Business Server 2003, Standard Edition
. Microsoft Small Business Server 2000

Back to the top

Query Words: smallbiz SBS

MICROSOFT INTERNAL SUPPORT INFORMATION