restaurer un paquet m-à-j et le bloquer

2 réponses
Dbmail
Bonjour,
J'ai mis à jour iceweasel et je voudrais le restaurer,puis ensuite
l'empêcher de se remettre à jour car depuis je ne peu plus lire les
animations flash.Pourriez vous m'indiquer une doc ou une façon de faire
ceci.
Merci

2 réponses

Hugolino
On 2016-04-17, Dbmail wrote:
Bonjour,
J'ai mis à jour iceweasel et je voudrais le restaurer,puis ensuite
l'empêcher de se remettre à jour car depuis je ne peu plus lire les
animations flash.Pourriez vous m'indiquer une doc ou une façon de faire
ceci.

aptitude hold iceweasel

man aptitude:
remove, purge, hold, unhold, keep, reinstall
These commands are the same as “install”, but apply the named action
to all packages given on the command line for which it is not
overridden. The difference between hold and keep is that hold will cause
a package to be ignored by future safe-upgrade or full-upgrade commands,
while keep merely cancels any scheduled actions on the package. unhold
will allow a package to be upgraded by future safe-upgrade or
full-upgrade commands, without otherwise altering its state.

Merci

HTH

--
A: Yes.
Q: Are you sure ?
A: Because it reverses the logical flow of conversation.
Q: Why is top posting frowned upon ?
Dbmail
Hugolino wrote:

On 2016-04-17, Dbmail wrote:
Bonjour,
J'ai mis à jour iceweasel et je voudrais le restaurer,puis ensuite
l'empêcher de se remettre à jour car depuis je ne peu plus lire les
animations flash.Pourriez vous m'indiquer une doc ou une façon de faire
ceci.

aptitude hold iceweasel

man aptitude:
remove, purge, hold, unhold, keep, reinstall
These commands are the same as “install”, but apply the named action
to all packages given on the command line for which it is not
overridden. The difference between hold and keep is that hold will cause
a package to be ignored by future safe-upgrade or full-upgrade commands,
while keep merely cancels any scheduled actions on the package. unhold
will allow a package to be upgraded by future safe-upgrade or
full-upgrade commands, without otherwise altering its state.

Merci

HTH

Je suppose que pour pouvoir mettre à jour de nouveau il faut faire:

aptitude unhold iceweasel

Merci pour ces éclaircissement.