WebCam

3 réponses
Christian HUBERT-HUGOUD- weabow
Salut à tous,

Comment faire pour intégrer dans une appli VB l'utilisation d'une WebCam ?

Cordialement

Christian Hubert-Hugoud

3 réponses

Jean-Marc
"Christian HUBERT-HUGOUD- weabow" a écrit dans
le message de news:c22isf$dv4$
Salut à tous,

Comment faire pour intégrer dans une appli VB l'utilisation d'une WebCam ?

Cordialement

Christian Hubert-Hugoud

Hello,

j'ai mis un zip à cet endroit
http://membres.lycos.fr/jeanmarcn/webcam/

Il contient un projet complet, qui marche très bien. Si tu veux adapter ce
code à tes besoins particuliers, c'est très simple le code est clean et bien
commenté (en allemand).
J'ai récupéré ce code (free) sur http://www.vb-fun.de/vb/

Jean-Marc
ng
Salut,

Voici un module permettant de gérer une webcam notamment :

'*
'* Author: E. J. Bantz Jr.
'* Copyright: None, use and distribute freely ...
'* E-Mail:
'* Web: http://www.inlink.com/~ejbantz

'// ------------------------------------------------------------------
'// Windows API Constants / Types / Declarations
'// ------------------------------------------------------------------
Public Const WM_USER = &H400
Type POINTAPI
X As Long
Y As Long
End Type
Declare Function SendMessage Lib "User32" Alias "SendMessageA" (ByVal hWnd
As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Integer, ByVal lParam As Long)
As Long

'// ------------------------------------------------------------------
'// Window Messages WM_CAP... which can be sent to an AVICAP window
'// ------------------------------------------------------------------

'// Defines start of the message range
Public Const WM_CAP_START = WM_USER

Public Const WM_CAP_GET_CAPSTREAMPTR = WM_CAP_START + 1

Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_ERROR = WM_CAP_START + 2
Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_STATUS = WM_CAP_START + 3
Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_YIELD = WM_CAP_START + 4
Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_FRAME = WM_CAP_START + 5
Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_VIDEOSTREAM = WM_CAP_START + 6
Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_WAVESTREAM = WM_CAP_START + 7
Public Const WM_CAP_GET_USER_DATA = WM_CAP_START + 8
Public Const WM_CAP_SET_USER_DATA = WM_CAP_START + 9

Public Const WM_CAP_DRIVER_CONNECT = WM_CAP_START + 10
Public Const WM_CAP_DRIVER_DISCONNECT = WM_CAP_START + 11
Public Const WM_CAP_DRIVER_GET_NAME = WM_CAP_START + 12
Public Const WM_CAP_DRIVER_GET_VERSION = WM_CAP_START + 13
Public Const WM_CAP_DRIVER_GET_CAPS = WM_CAP_START + 14

Public Const WM_CAP_FILE_SET_CAPTURE_FILE = WM_CAP_START + 20
Public Const WM_CAP_FILE_GET_CAPTURE_FILE = WM_CAP_START + 21
Public Const WM_CAP_FILE_ALLOCATE = WM_CAP_START + 22
Public Const WM_CAP_FILE_SAVEAS = WM_CAP_START + 23
Public Const WM_CAP_FILE_SET_INFOCHUNK = WM_CAP_START + 24
Public Const WM_CAP_FILE_SAVEDIB = WM_CAP_START + 25

Public Const WM_CAP_EDIT_COPY = WM_CAP_START + 30

Public Const WM_CAP_SET_AUDIOFORMAT = WM_CAP_START + 35
Public Const WM_CAP_GET_AUDIOFORMAT = WM_CAP_START + 36

Public Const WM_CAP_DLG_VIDEOFORMAT = WM_CAP_START + 41
Public Const WM_CAP_DLG_VIDEOSOURCE = WM_CAP_START + 42
Public Const WM_CAP_DLG_VIDEODISPLAY = WM_CAP_START + 43
Public Const WM_CAP_GET_VIDEOFORMAT = WM_CAP_START + 44
Public Const WM_CAP_SET_VIDEOFORMAT = WM_CAP_START + 45
Public Const WM_CAP_DLG_VIDEOCOMPRESSION = WM_CAP_START + 46

Public Const WM_CAP_SET_PREVIEW = WM_CAP_START + 50
Public Const WM_CAP_SET_OVERLAY = WM_CAP_START + 51
Public Const WM_CAP_SET_PREVIEWRATE = WM_CAP_START + 52
Public Const WM_CAP_SET_SCALE = WM_CAP_START + 53
Public Const WM_CAP_GET_STATUS = WM_CAP_START + 54
Public Const WM_CAP_SET_SCROLL = WM_CAP_START + 55

Public Const WM_CAP_GRAB_FRAME = WM_CAP_START + 60
Public Const WM_CAP_GRAB_FRAME_NOSTOP = WM_CAP_START + 61

Public Const WM_CAP_SEQUENCE = WM_CAP_START + 62
Public Const WM_CAP_SEQUENCE_NOFILE = WM_CAP_START + 63
Public Const WM_CAP_SET_SEQUENCE_SETUP = WM_CAP_START + 64
Public Const WM_CAP_GET_SEQUENCE_SETUP = WM_CAP_START + 65
Public Const WM_CAP_SET_MCI_DEVICE = WM_CAP_START + 66
Public Const WM_CAP_GET_MCI_DEVICE = WM_CAP_START + 67
Public Const WM_CAP_STOP = WM_CAP_START + 68
Public Const WM_CAP_ABORT = WM_CAP_START + 69

Public Const WM_CAP_SINGLE_FRAME_OPEN = WM_CAP_START + 70
Public Const WM_CAP_SINGLE_FRAME_CLOSE = WM_CAP_START + 71
Public Const WM_CAP_SINGLE_FRAME = WM_CAP_START + 72

Public Const WM_CAP_PAL_OPEN = WM_CAP_START + 80
Public Const WM_CAP_PAL_SAVE = WM_CAP_START + 81
Public Const WM_CAP_PAL_PASTE = WM_CAP_START + 82
Public Const WM_CAP_PAL_AUTOCREATE = WM_CAP_START + 83
Public Const WM_CAP_PAL_MANUALCREATE = WM_CAP_START + 84

'// Following added post VFW 1.1
Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_CAPCONTROL = WM_CAP_START + 85

'// Defines end of the message range
Public Const WM_CAP_END = WM_CAP_SET_CALLBACK_CAPCONTROL

'// ------------------------------------------------------------------
'// Structures
'// ------------------------------------------------------------------
Type CAPDRIVERCAPS
wDeviceIndex As Long ' // Driver index in system.ini
fHasOverlay As Long ' // Can device overlay?
fHasDlgVideoSource As Long ' // Has Video source dlg?
fHasDlgVideoFormat As Long ' // Has Format dlg?
fHasDlgVideoDisplay As Long ' // Has External out dlg?
fCaptureInitialized As Long ' // Driver ready to capture?
fDriverSuppliesPalettes As Long ' // Can driver make palettes?
hVideoIn As Long ' // Driver In channel
hVideoOut As Long ' // Driver Out channel
hVideoExtIn As Long ' // Driver Ext In channel
hVideoExtOut As Long ' // Driver Ext Out channel
End Type

Type CAPSTATUS
uiImageWidth As Long '// Width of the image
uiImageHeight As Long '// Height of the image
fLiveWindow As Long '// Now Previewing video?
fOverlayWindow As Long '// Now Overlaying video?
fScale As Long '// Scale image to client?
ptScroll As POINTAPI '// Scroll position
fUsingDefaultPalette As Long '// Using default driver
palette?
fAudioHardware As Long '// Audio hardware present?
fCapFileExists As Long '// Does capture file exist?
dwCurrentVideoFrame As Long '// # of video frames cap'td
dwCurrentVideoFramesDropped As Long '// # of video frames dropped
dwCurrentWaveSamples As Long '// # of wave samples cap'td
dwCurrentTimeElapsedMS As Long '// Elapsed capture duration
hPalCurrent As Long '// Current palette in use
fCapturingNow As Long '// Capture in progress?
dwReturn As Long '// Error value after any
operation
wNumVideoAllocated As Long '// Actual number of video
buffers
wNumAudioAllocated As Long '// Actual number of audio
buffers
End Type

Type CAPTUREPARMS
dwRequestMicroSecPerFrame As Long '// Requested capture rate
fMakeUserHitOKToCapture As Long '// Show "Hit OK to cap" dlg?
wPercentDropForError As Long '// Give error msg if > (10%)
fYield As Long '// Capture via background task?
dwIndexSize As Long '// Max index size in frames
(32K)
wChunkGranularity As Long '// Junk chunk granularity (2K)
fUsingDOSMemory As Long '// Use DOS buffers?
wNumVideoRequested As Long '// # video buffers, If 0,
autocalc
fCaptureAudio As Long '// Capture audio?
wNumAudioRequested As Long '// # audio buffers, If 0,
autocalc
vKeyAbort As Long '// Virtual key causing abort
fAbortLeftMouse As Long '// Abort on left mouse?
fAbortRightMouse As Long '// Abort on right mouse?
fLimitEnabled As Long '// Use wTimeLimit?
wTimeLimit As Long '// Seconds to capture
fMCIControl As Long '// Use MCI video source?
fStepMCIDevice As Long '// Step MCI device?
dwMCIStartTime As Long '// Time to start in MS
dwMCIStopTime As Long '// Time to stop in MS
fStepCaptureAt2x As Long '// Perform spatial averaging 2x
wStepCaptureAverageFrames As Long '// Temporal average n Frames
dwAudioBufferSize As Long '// Size of audio bufs (0 default)
fDisableWriteCache As Long '// Attempt to disable write
cache
End Type

Type CAPINFOCHUNK
fccInfoID As Long '// Chunk ID, "ICOP" for
copyright
lpData As Long '// pointer to data
cbData As Long '// size of lpData
End Type

Type VIDEOHDR
lpData As Long '// address of video buffer
dwBufferLength As Long '// size, in bytes, of the Data buffer
dwBytesUsed As Long '// see below
dwTimeCaptured As Long '// see below
dwUser As Long '// user-specific data
dwFlags As Long '// see below
dwReserved(3) As Long '// reserved; do not use}
End Type

'// The two functions exported by AVICap
Public Declare Function capCreateCaptureWindowA Lib "avicap32.dll" (ByVal
lpszWindowName As String, ByVal dwStyle As Long, ByVal X As Long, ByVal Y As
Long, ByVal nWidth As Long, ByVal nHeight As Long, ByVal hwndParent As Long,
ByVal nID As Long) As Long
Declare Function capGetDriverDescriptionA Lib "avicap32.dll" ( _
ByVal wDriver As Integer, _
ByVal lpszName As String, _
ByVal cbName As Long, _
ByVal lpszVer As String, _
ByVal cbVer As Long) As Boolean

'// ------------------------------------------------------------------
'// String IDs from status and error callbacks
'// ------------------------------------------------------------------

Public Const IDS_CAP_BEGIN = 300 '/* "Capture Start" */
Public Const IDS_CAP_END = 301 '/* "Capture End" */

Public Const IDS_CAP_INFO = 401 '/* "%s" */
Public Const IDS_CAP_OUTOFMEM = 402 '/* "Out of memory" */
Public Const IDS_CAP_FILEEXISTS = 403 '/* "File '%s' exists --
overwrite it?" */
Public Const IDS_CAP_ERRORPALOPEN = 404 '/* "Error opening palette
'%s'" */
Public Const IDS_CAP_ERRORPALSAVE = 405 '/* "Error saving palette
'%s'" */
Public Const IDS_CAP_ERRORDIBSAVE = 406 '/* "Error saving frame '%s'"
*/
Public Const IDS_CAP_DEFAVIEXT = 407 '/* "avi" */
Public Const IDS_CAP_DEFPALEXT = 408 '/* "pal" */
Public Const IDS_CAP_CANTOPEN = 409 '/* "Cannot open '%s'" */
Public Const IDS_CAP_SEQ_MSGSTART = 410 '/* "Select OK to start
capturenof video sequencento %s." */
Public Const IDS_CAP_SEQ_MSGSTOP = 411 '/* "Hit ESCAPE or click to
end capture" */

Public Const IDS_CAP_VIDEDITERR = 412 '/* "An error occurred while
trying to run VidEdit." */
Public Const IDS_CAP_READONLYFILE = 413 '/* "The file '%s' is a
read-only file." */
Public Const IDS_CAP_WRITEERROR = 414 '/* "Unable to write to file
'%s'.nDisk may be full." */
Public Const IDS_CAP_NODISKSPACE = 415 '/* "There is no space to
create a capture file on the specified device." */
Public Const IDS_CAP_SETFILESIZE = 416 '/* "Set File Size" */
Public Const IDS_CAP_SAVEASPERCENT = 417 '/* "SaveAs: %2ld%% Hit
Escape to abort." */

Public Const IDS_CAP_DRIVER_ERROR = 418 '/* Driver specific error
message */

Public Const IDS_CAP_WAVE_OPEN_ERROR = 419 '/* "Error: Cannot open the
wave input device.nCheck sample size, frequency, and channels." */
Public Const IDS_CAP_WAVE_ALLOC_ERROR = 420 '/* "Error: Out of memory for
wave buffers." */
Public Const IDS_CAP_WAVE_PREPARE_ERROR = 421 '/* "Error: Cannot prepare
wave buffers." */
Public Const IDS_CAP_WAVE_ADD_ERROR = 422 '/* "Error: Cannot add wave
buffers." */
Public Const IDS_CAP_WAVE_SIZE_ERROR = 423 '/* "Error: Bad wave size." */

Public Const IDS_CAP_VIDEO_OPEN_ERROR = 424 '/* "Error: Cannot open the
video input device." */
Public Const IDS_CAP_VIDEO_ALLOC_ERROR = 425 '/* "Error: Out of memory for
video buffers." */
Public Const IDS_CAP_VIDEO_PREPARE_ERROR = 426 '/* "Error: Cannot prepare
video buffers." */
Public Const IDS_CAP_VIDEO_ADD_ERROR = 427 '/* "Error: Cannot add video
buffers." */
Public Const IDS_CAP_VIDEO_SIZE_ERROR = 428 '/* "Error: Bad video size."
*/

Public Const IDS_CAP_FILE_OPEN_ERROR = 429 '/* "Error: Cannot open
capture file." */
Public Const IDS_CAP_FILE_WRITE_ERROR = 430 '/* "Error: Cannot write to
capture file. Disk may be full." */
Public Const IDS_CAP_RECORDING_ERROR = 431 '/* "Error: Cannot write to
capture file. Data rate too high or disk full." */
Public Const IDS_CAP_RECORDING_ERROR2 = 432 '/* "Error while recording" */
Public Const IDS_CAP_AVI_INIT_ERROR = 433 '/* "Error: Unable to
initialize for capture." */
Public Const IDS_CAP_NO_FRAME_CAP_ERROR = 434 '/* "Warning: No frames
captured.nConfirm that vertical sync interruptsnare configured and
enabled." */
Public Const IDS_CAP_NO_PALETTE_WARN = 435 '/* "Warning: Using default
palette." */
Public Const IDS_CAP_MCI_CONTROL_ERROR = 436 '/* "Error: Unable to access
MCI device." */
Public Const IDS_CAP_MCI_CANT_STEP_ERROR = 437 '/* "Error: Unable to step
MCI device." */
Public Const IDS_CAP_NO_AUDIO_CAP_ERROR = 438 '/* "Error: No audio data
captured.nCheck audio card settings." */
Public Const IDS_CAP_AVI_DRAWDIB_ERROR = 439 '/* "Error: Unable to draw
this data format." */
Public Const IDS_CAP_COMPRESSOR_ERROR = 440 '/* "Error: Unable to
initialize compressor." */
Public Const IDS_CAP_AUDIO_DROP_ERROR = 441 '/* "Error: Audio data was
lost during capture, reduce capture rate." */

'/* status string IDs */
Public Const IDS_CAP_STAT_LIVE_MODE = 500 '/* "Live window" */
Public Const IDS_CAP_STAT_OVERLAY_MODE = 501 '/* "Overlay window" */
Public Const IDS_CAP_STAT_CAP_INIT = 502 '/* "Setting up for capture -
Please wait" */
Public Const IDS_CAP_STAT_CAP_FINI = 503 '/* "Finished capture, now
writing frame %ld" */
Public Const IDS_CAP_STAT_PALETTE_BUILD = 504 '/* "Building palette map" */
Public Const IDS_CAP_STAT_OPTPAL_BUILD = 505 '/* "Computing optimal
palette" */
Public Const IDS_CAP_STAT_I_FRAMES = 506 '/* "%d frames" */
Public Const IDS_CAP_STAT_L_FRAMES = 507 '/* "%ld frames" */
Public Const IDS_CAP_STAT_CAP_L_FRAMES = 508 '/* "Captured %ld frames" */
Public Const IDS_CAP_STAT_CAP_AUDIO = 509 '/* "Capturing audio" */
Public Const IDS_CAP_STAT_VIDEOCURRENT = 510 '/* "Captured %ld frames (%ld
dropped) %d.%03d sec." */
Public Const IDS_CAP_STAT_VIDEOAUDIO = 511 '/* "Captured %d.%03d sec.
%ld frames (%ld dropped) (%d.%03d fps). %ld audio bytes (%d,%03d sps)" */
Public Const IDS_CAP_STAT_VIDEOONLY = 512 '/* "Captured %d.%03d sec.
%ld frames (%ld dropped) (%d.%03d fps)" */
Function capSetCallbackOnError(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As Long) As
Boolean
capSetCallbackOnError = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_CALLBACK_ERROR, 0,
lpProc)
End Function
Function capSetCallbackOnStatus(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As Long) As
Boolean
capSetCallbackOnStatus = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_CALLBACK_STATUS, 0,
lpProc)
End Function
Function capSetCallbackOnYield(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As Long) As
Boolean
capSetCallbackOnYield = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_CALLBACK_YIELD, 0,
lpProc)
End Function
Function capSetCallbackOnFrame(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As Long) As
Boolean
capSetCallbackOnFrame = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_CALLBACK_FRAME, 0,
lpProc)
End Function
Function capSetCallbackOnVideoStream(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As
Long) As Boolean
capSetCallbackOnVideoStream = SendMessage(lwnd,
WM_CAP_SET_CALLBACK_VIDEOSTREAM, 0, lpProc)
End Function
Function capSetCallbackOnWaveStream(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As
Long) As Boolean
capSetCallbackOnWaveStream = SendMessage(lwnd,
WM_CAP_SET_CALLBACK_WAVESTREAM, 0, lpProc)
End Function
Function capSetCallbackOnCapControl(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As
Long) As Boolean
capSetCallbackOnCapControl = SendMessage(lwnd,
WM_CAP_SET_CALLBACK_CAPCONTROL, 0, lpProc)
End Function
Function capSetUserData(ByVal lwnd As Long, ByVal lUser As Long) As Boolean
capSetUserData = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_USER_DATA, 0, lUser)
End Function
Function capGetUserData(ByVal lwnd As Long) As Long
capGetUserData = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_USER_DATA, 0, 0)
End Function
Function capDriverConnect(ByVal lwnd As Long, ByVal i As Integer) As Boolean
capDriverConnect = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DRIVER_CONNECT, i, 0)
End Function
Function capDriverDisconnect(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capDriverDisconnect = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DRIVER_DISCONNECT, 0, 0)
End Function
Function capDriverGetName(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long, ByVal
wSize As Integer) As Boolean
capDriverGetName = SendMessage(lwnd, YOURCONSTANTMESSAGE, wSize, szName)
End Function
Function capDriverGetVersion(ByVal lwnd As Long, ByVal szVer As Long, ByVal
wSize As Integer) As Boolean
capDriverGetVersion = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DRIVER_GET_VERSION, wSize,
szVer)
End Function
Function capDriverGetCaps(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal wSize
As Integer) As Boolean
capDriverGetCaps = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DRIVER_GET_CAPS, wSize, s)
End Function
Function capFileSetCaptureFile(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long) As
Boolean
capFileSetCaptureFile = SendMessage(lwnd, WM_CAP_FILE_SET_CAPTURE_FILE,
0, szName)
End Function
Function capFileGetCaptureFile(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long,
ByVal wSize As Integer) As Boolean
capFileGetCaptureFile = SendMessage(lwnd, WM_CAP_FILE_SET_CAPTURE_FILE,
wSize, szName)
End Function
Function capFileAlloc(ByVal lwnd As Long, ByVal dwSize As Long) As Boolean
capFileAlloc = SendMessage(lwnd, WM_CAP_FILE_ALLOCATE, 0, dwSize)
End Function
Function capFileSaveAs(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long) As Boolean
capFileSaveAs = SendMessage(lwnd, WM_CAP_FILE_SAVEAS, 0, szName)
End Function
Function capFileSetInfoChunk(ByVal lwnd As Long, ByVal lpInfoChunk As Long)
As Boolean
capFileSetInfoChunk = SendMessage(lwnd, WM_CAP_FILE_SET_INFOCHUNK, 0,
lpInfoChunk)
End Function
Function capFileSaveDIB(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long) As Boolean
capFileSaveDIB = SendMessage(lwnd, WM_CAP_FILE_SAVEDIB, 0, szName)
End Function
Function capEditCopy(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capEditCopy = SendMessage(lwnd, WM_CAP_EDIT_COPY, 0, 0)
End Function
Function capSetAudioFormat(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal wSize
As Integer) As Boolean
capSetAudioFormat = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_AUDIOFORMAT, wSize, s)
End Function
Function capGetAudioFormat(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal wSize
As Integer) As Long
capGetAudioFormat = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_AUDIOFORMAT, wSize, s)
End Function
Function capGetAudioFormatSize(ByVal lwnd As Long) As Long
capGetAudioFormatSize = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_AUDIOFORMAT, 0, 0)
End Function
Function capDlgVideoFormat(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capDlgVideoFormat = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DLG_VIDEOFORMAT, 0, 0)
End Function
Function capDlgVideoSource(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capDlgVideoSource = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DLG_VIDEOSOURCE, 0, 0)
End Function
Function capDlgVideoDisplay(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capDlgVideoDisplay = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DLG_VIDEODISPLAY, 0, 0)
End Function
Function capDlgVideoCompression(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capDlgVideoCompression = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DLG_VIDEOCOMPRESSION,
0, 0)
End Function
Function capGetVideoFormat(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal wSize
As Integer) As Long
capGetVideoFormat = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_VIDEOFORMAT, wSize, s)
End Function
Function capGetVideoFormatSize(ByVal lwnd As Long) As Long
capGetVideoFormatSize = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_VIDEOFORMAT, 0, 0)
End Function
Function capSetVideoFormat(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal wSize
As Integer) As Boolean
capSetVideoFormat = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_VIDEOFORMAT, wSize, s)
End Function
Function capPreview(ByVal lwnd As Long, ByVal f As Boolean) As Boolean
capPreview = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_PREVIEW, f, 0)
End Function
Function capPreviewRate(ByVal lwnd As Long, ByVal wMS As Integer) As Boolean
capPreviewRate = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_PREVIEWRATE, wMS, 0)
End Function
Function capOverlay(ByVal lwnd As Long, ByVal f As Boolean) As Boolean
capOverlay = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_OVERLAY, f, 0)
End Function
Function capPreviewScale(ByVal lwnd As Long, ByVal f As Boolean) As Boolean
capPreviewScale = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_SCALE, f, 0)
End Function
Function capGetStatus(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal wSize As
Integer) As Boolean
capGetStatus = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_STATUS, wSize, s)
End Function
Function capSetScrollPos(ByVal lwnd As Long, ByVal lpP As Long) As Boolean
capSetScrollPos = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_SCROLL, 0, lpP)
End Function
Function capGrabFrame(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capGrabFrame = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GRAB_FRAME, 0, 0)
End Function
Function capGrabFrameNoStop(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capGrabFrameNoStop = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GRAB_FRAME_NOSTOP, 0, 0)
End Function
Function capCaptureSequence(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureSequence = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SEQUENCE, 0, 0)
End Function
Function capCaptureSequenceNoFile(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureSequenceNoFile = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SEQUENCE_NOFILE, 0,
0)
End Function
Function capCaptureStop(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureStop = SendMessage(lwnd, WM_CAP_STOP, 0, 0)
End Function
Function capCaptureAbort(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureAbort = SendMessage(lwnd, WM_CAP_ABORT, 0, 0)
End Function
Function capCaptureSingleFrameOpen(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureSingleFrameOpen = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SINGLE_FRAME_OPEN,
0, 0)
End Function
Function capCaptureSingleFrameClose(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureSingleFrameClose = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SINGLE_FRAME_CLOSE,
0, 0)
End Function
Function capCaptureSingleFrame(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureSingleFrame = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SINGLE_FRAME, 0, 0)
End Function
Function capCaptureGetSetup(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal wSize
As Integer) As Boolean
capCaptureGetSetup = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_SEQUENCE_SETUP, wSize,
s)
End Function
Function capCaptureSetSetup(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal wSize
As Integer) As Boolean
capCaptureSetSetup = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_SEQUENCE_SETUP, wSize,
s)
End Function
Function capSetMCIDeviceName(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long) As
Boolean
capSetMCIDeviceName = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_MCI_DEVICE, 0, szName)
End Function
Function capGetMCIDeviceName(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long, ByVal
wSize As Integer) As Boolean
capGetMCIDeviceName = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_MCI_DEVICE, wSize,
szName)
End Function
Function capPaletteOpen(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long) As Boolean
capPaletteOpen = SendMessage(lwnd, WM_CAP_PAL_OPEN, 0, szName)
End Function
Function capPaletteSave(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long) As Boolean
capPaletteSave = SendMessage(lwnd, WM_CAP_PAL_SAVE, 0, szName)
End Function
Function capPalettePaste(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capPalettePaste = SendMessage(lwnd, WM_CAP_PAL_PASTE, 0, 0)
End Function
Function capPaletteAuto(ByVal lwnd As Long, ByVal iFrames As Integer, ByVal
iColor As Long) As Boolean
capPaletteAuto = SendMessage(lwnd, WM_CAP_PAL_AUTOCREATE, iFrames,
iColors)
End Function
Function capPaletteManual(ByVal lwnd As Long, ByVal fGrab As Boolean, ByVal
iColors As Long) As Boolean
capPaletteManual = SendMessage(lwnd, WM_CAP_PAL_MANUALCREATE, fGrab,
iColors)
End Function

Exemple sur demande.

--
Nicolas G.
FAQ VB : http://faq.vb.free.fr
API Guide : http://www.allapi.net
Google Groups : http://groups.google.fr/
MZ-Tools : http://www.mztools.com/

Christian HUBERT-HUGOUD- weabow a écrit :

Salut à tous,

Comment faire pour intégrer dans une appli VB l'utilisation d'une
WebCam ?

Cordialement

Christian Hubert-Hugoud

Christian HUBERT-HUGOUD- weabow
Merci à tous...Je vais essayer tout cela

Christian

"ng" a écrit dans le message news:
#
Salut,

Voici un module permettant de gérer une webcam notamment :

'*
'* Author: E. J. Bantz Jr.
'* Copyright: None, use and distribute freely ...
'* E-Mail:
'* Web: http://www.inlink.com/~ejbantz

'// ------------------------------------------------------------------
'// Windows API Constants / Types / Declarations
'// ------------------------------------------------------------------
Public Const WM_USER = &H400
Type POINTAPI
X As Long
Y As Long
End Type
Declare Function SendMessage Lib "User32" Alias "SendMessageA" (ByVal hWnd
As Long, ByVal wMsg As Long, ByVal wParam As Integer, ByVal lParam As

Long)
As Long

'// ------------------------------------------------------------------
'// Window Messages WM_CAP... which can be sent to an AVICAP window
'// ------------------------------------------------------------------

'// Defines start of the message range
Public Const WM_CAP_START = WM_USER

Public Const WM_CAP_GET_CAPSTREAMPTR = WM_CAP_START + 1

Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_ERROR = WM_CAP_START + 2
Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_STATUS = WM_CAP_START + 3
Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_YIELD = WM_CAP_START + 4
Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_FRAME = WM_CAP_START + 5
Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_VIDEOSTREAM = WM_CAP_START + 6
Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_WAVESTREAM = WM_CAP_START + 7
Public Const WM_CAP_GET_USER_DATA = WM_CAP_START + 8
Public Const WM_CAP_SET_USER_DATA = WM_CAP_START + 9

Public Const WM_CAP_DRIVER_CONNECT = WM_CAP_START + 10
Public Const WM_CAP_DRIVER_DISCONNECT = WM_CAP_START + 11
Public Const WM_CAP_DRIVER_GET_NAME = WM_CAP_START + 12
Public Const WM_CAP_DRIVER_GET_VERSION = WM_CAP_START + 13
Public Const WM_CAP_DRIVER_GET_CAPS = WM_CAP_START + 14

Public Const WM_CAP_FILE_SET_CAPTURE_FILE = WM_CAP_START + 20
Public Const WM_CAP_FILE_GET_CAPTURE_FILE = WM_CAP_START + 21
Public Const WM_CAP_FILE_ALLOCATE = WM_CAP_START + 22
Public Const WM_CAP_FILE_SAVEAS = WM_CAP_START + 23
Public Const WM_CAP_FILE_SET_INFOCHUNK = WM_CAP_START + 24
Public Const WM_CAP_FILE_SAVEDIB = WM_CAP_START + 25

Public Const WM_CAP_EDIT_COPY = WM_CAP_START + 30

Public Const WM_CAP_SET_AUDIOFORMAT = WM_CAP_START + 35
Public Const WM_CAP_GET_AUDIOFORMAT = WM_CAP_START + 36

Public Const WM_CAP_DLG_VIDEOFORMAT = WM_CAP_START + 41
Public Const WM_CAP_DLG_VIDEOSOURCE = WM_CAP_START + 42
Public Const WM_CAP_DLG_VIDEODISPLAY = WM_CAP_START + 43
Public Const WM_CAP_GET_VIDEOFORMAT = WM_CAP_START + 44
Public Const WM_CAP_SET_VIDEOFORMAT = WM_CAP_START + 45
Public Const WM_CAP_DLG_VIDEOCOMPRESSION = WM_CAP_START + 46

Public Const WM_CAP_SET_PREVIEW = WM_CAP_START + 50
Public Const WM_CAP_SET_OVERLAY = WM_CAP_START + 51
Public Const WM_CAP_SET_PREVIEWRATE = WM_CAP_START + 52
Public Const WM_CAP_SET_SCALE = WM_CAP_START + 53
Public Const WM_CAP_GET_STATUS = WM_CAP_START + 54
Public Const WM_CAP_SET_SCROLL = WM_CAP_START + 55

Public Const WM_CAP_GRAB_FRAME = WM_CAP_START + 60
Public Const WM_CAP_GRAB_FRAME_NOSTOP = WM_CAP_START + 61

Public Const WM_CAP_SEQUENCE = WM_CAP_START + 62
Public Const WM_CAP_SEQUENCE_NOFILE = WM_CAP_START + 63
Public Const WM_CAP_SET_SEQUENCE_SETUP = WM_CAP_START + 64
Public Const WM_CAP_GET_SEQUENCE_SETUP = WM_CAP_START + 65
Public Const WM_CAP_SET_MCI_DEVICE = WM_CAP_START + 66
Public Const WM_CAP_GET_MCI_DEVICE = WM_CAP_START + 67
Public Const WM_CAP_STOP = WM_CAP_START + 68
Public Const WM_CAP_ABORT = WM_CAP_START + 69

Public Const WM_CAP_SINGLE_FRAME_OPEN = WM_CAP_START + 70
Public Const WM_CAP_SINGLE_FRAME_CLOSE = WM_CAP_START + 71
Public Const WM_CAP_SINGLE_FRAME = WM_CAP_START + 72

Public Const WM_CAP_PAL_OPEN = WM_CAP_START + 80
Public Const WM_CAP_PAL_SAVE = WM_CAP_START + 81
Public Const WM_CAP_PAL_PASTE = WM_CAP_START + 82
Public Const WM_CAP_PAL_AUTOCREATE = WM_CAP_START + 83
Public Const WM_CAP_PAL_MANUALCREATE = WM_CAP_START + 84

'// Following added post VFW 1.1
Public Const WM_CAP_SET_CALLBACK_CAPCONTROL = WM_CAP_START + 85

'// Defines end of the message range
Public Const WM_CAP_END = WM_CAP_SET_CALLBACK_CAPCONTROL

'// ------------------------------------------------------------------
'// Structures
'// ------------------------------------------------------------------
Type CAPDRIVERCAPS
wDeviceIndex As Long ' // Driver index in system.ini
fHasOverlay As Long ' // Can device overlay?
fHasDlgVideoSource As Long ' // Has Video source dlg?
fHasDlgVideoFormat As Long ' // Has Format dlg?
fHasDlgVideoDisplay As Long ' // Has External out dlg?
fCaptureInitialized As Long ' // Driver ready to capture?
fDriverSuppliesPalettes As Long ' // Can driver make palettes?
hVideoIn As Long ' // Driver In channel
hVideoOut As Long ' // Driver Out channel
hVideoExtIn As Long ' // Driver Ext In channel
hVideoExtOut As Long ' // Driver Ext Out channel
End Type

Type CAPSTATUS
uiImageWidth As Long '// Width of the image
uiImageHeight As Long '// Height of the image
fLiveWindow As Long '// Now Previewing video?
fOverlayWindow As Long '// Now Overlaying video?
fScale As Long '// Scale image to client?
ptScroll As POINTAPI '// Scroll position
fUsingDefaultPalette As Long '// Using default driver
palette?
fAudioHardware As Long '// Audio hardware present?
fCapFileExists As Long '// Does capture file exist?
dwCurrentVideoFrame As Long '// # of video frames cap'td
dwCurrentVideoFramesDropped As Long '// # of video frames dropped
dwCurrentWaveSamples As Long '// # of wave samples cap'td
dwCurrentTimeElapsedMS As Long '// Elapsed capture duration
hPalCurrent As Long '// Current palette in use
fCapturingNow As Long '// Capture in progress?
dwReturn As Long '// Error value after any
operation
wNumVideoAllocated As Long '// Actual number of video
buffers
wNumAudioAllocated As Long '// Actual number of audio
buffers
End Type

Type CAPTUREPARMS
dwRequestMicroSecPerFrame As Long '// Requested capture rate
fMakeUserHitOKToCapture As Long '// Show "Hit OK to cap" dlg?
wPercentDropForError As Long '// Give error msg if > (10%)
fYield As Long '// Capture via background

task?
dwIndexSize As Long '// Max index size in frames
(32K)
wChunkGranularity As Long '// Junk chunk granularity

(2K)
fUsingDOSMemory As Long '// Use DOS buffers?
wNumVideoRequested As Long '// # video buffers, If 0,
autocalc
fCaptureAudio As Long '// Capture audio?
wNumAudioRequested As Long '// # audio buffers, If 0,
autocalc
vKeyAbort As Long '// Virtual key causing abort
fAbortLeftMouse As Long '// Abort on left mouse?
fAbortRightMouse As Long '// Abort on right mouse?
fLimitEnabled As Long '// Use wTimeLimit?
wTimeLimit As Long '// Seconds to capture
fMCIControl As Long '// Use MCI video source?
fStepMCIDevice As Long '// Step MCI device?
dwMCIStartTime As Long '// Time to start in MS
dwMCIStopTime As Long '// Time to stop in MS
fStepCaptureAt2x As Long '// Perform spatial averaging

2x
wStepCaptureAverageFrames As Long '// Temporal average n Frames
dwAudioBufferSize As Long '// Size of audio bufs (0 > default)
fDisableWriteCache As Long '// Attempt to disable write
cache
End Type

Type CAPINFOCHUNK
fccInfoID As Long '// Chunk ID, "ICOP" for
copyright
lpData As Long '// pointer to data
cbData As Long '// size of lpData
End Type

Type VIDEOHDR
lpData As Long '// address of video buffer
dwBufferLength As Long '// size, in bytes, of the Data buffer
dwBytesUsed As Long '// see below
dwTimeCaptured As Long '// see below
dwUser As Long '// user-specific data
dwFlags As Long '// see below
dwReserved(3) As Long '// reserved; do not use}
End Type

'// The two functions exported by AVICap
Public Declare Function capCreateCaptureWindowA Lib "avicap32.dll" (ByVal
lpszWindowName As String, ByVal dwStyle As Long, ByVal X As Long, ByVal Y

As
Long, ByVal nWidth As Long, ByVal nHeight As Long, ByVal hwndParent As

Long,
ByVal nID As Long) As Long
Declare Function capGetDriverDescriptionA Lib "avicap32.dll" ( _
ByVal wDriver As Integer, _
ByVal lpszName As String, _
ByVal cbName As Long, _
ByVal lpszVer As String, _
ByVal cbVer As Long) As Boolean

'// ------------------------------------------------------------------
'// String IDs from status and error callbacks
'// ------------------------------------------------------------------

Public Const IDS_CAP_BEGIN = 300 '/* "Capture Start" */
Public Const IDS_CAP_END = 301 '/* "Capture End" */

Public Const IDS_CAP_INFO = 401 '/* "%s" */
Public Const IDS_CAP_OUTOFMEM = 402 '/* "Out of memory" */
Public Const IDS_CAP_FILEEXISTS = 403 '/* "File '%s' exists --
overwrite it?" */
Public Const IDS_CAP_ERRORPALOPEN = 404 '/* "Error opening palette
'%s'" */
Public Const IDS_CAP_ERRORPALSAVE = 405 '/* "Error saving palette
'%s'" */
Public Const IDS_CAP_ERRORDIBSAVE = 406 '/* "Error saving frame

'%s'"
*/
Public Const IDS_CAP_DEFAVIEXT = 407 '/* "avi" */
Public Const IDS_CAP_DEFPALEXT = 408 '/* "pal" */
Public Const IDS_CAP_CANTOPEN = 409 '/* "Cannot open '%s'" */
Public Const IDS_CAP_SEQ_MSGSTART = 410 '/* "Select OK to start
capturenof video sequencento %s." */
Public Const IDS_CAP_SEQ_MSGSTOP = 411 '/* "Hit ESCAPE or click to
end capture" */

Public Const IDS_CAP_VIDEDITERR = 412 '/* "An error occurred while
trying to run VidEdit." */
Public Const IDS_CAP_READONLYFILE = 413 '/* "The file '%s' is a
read-only file." */
Public Const IDS_CAP_WRITEERROR = 414 '/* "Unable to write to file
'%s'.nDisk may be full." */
Public Const IDS_CAP_NODISKSPACE = 415 '/* "There is no space to
create a capture file on the specified device." */
Public Const IDS_CAP_SETFILESIZE = 416 '/* "Set File Size" */
Public Const IDS_CAP_SAVEASPERCENT = 417 '/* "SaveAs: %2ld%% Hit
Escape to abort." */

Public Const IDS_CAP_DRIVER_ERROR = 418 '/* Driver specific error
message */

Public Const IDS_CAP_WAVE_OPEN_ERROR = 419 '/* "Error: Cannot open the
wave input device.nCheck sample size, frequency, and channels." */
Public Const IDS_CAP_WAVE_ALLOC_ERROR = 420 '/* "Error: Out of memory

for
wave buffers." */
Public Const IDS_CAP_WAVE_PREPARE_ERROR = 421 '/* "Error: Cannot prepare
wave buffers." */
Public Const IDS_CAP_WAVE_ADD_ERROR = 422 '/* "Error: Cannot add wave
buffers." */
Public Const IDS_CAP_WAVE_SIZE_ERROR = 423 '/* "Error: Bad wave size."

*/

Public Const IDS_CAP_VIDEO_OPEN_ERROR = 424 '/* "Error: Cannot open the
video input device." */
Public Const IDS_CAP_VIDEO_ALLOC_ERROR = 425 '/* "Error: Out of memory

for
video buffers." */
Public Const IDS_CAP_VIDEO_PREPARE_ERROR = 426 '/* "Error: Cannot prepare
video buffers." */
Public Const IDS_CAP_VIDEO_ADD_ERROR = 427 '/* "Error: Cannot add video
buffers." */
Public Const IDS_CAP_VIDEO_SIZE_ERROR = 428 '/* "Error: Bad video size."
*/

Public Const IDS_CAP_FILE_OPEN_ERROR = 429 '/* "Error: Cannot open
capture file." */
Public Const IDS_CAP_FILE_WRITE_ERROR = 430 '/* "Error: Cannot write to
capture file. Disk may be full." */
Public Const IDS_CAP_RECORDING_ERROR = 431 '/* "Error: Cannot write to
capture file. Data rate too high or disk full." */
Public Const IDS_CAP_RECORDING_ERROR2 = 432 '/* "Error while recording"

*/
Public Const IDS_CAP_AVI_INIT_ERROR = 433 '/* "Error: Unable to
initialize for capture." */
Public Const IDS_CAP_NO_FRAME_CAP_ERROR = 434 '/* "Warning: No frames
captured.nConfirm that vertical sync interruptsnare configured and
enabled." */
Public Const IDS_CAP_NO_PALETTE_WARN = 435 '/* "Warning: Using default
palette." */
Public Const IDS_CAP_MCI_CONTROL_ERROR = 436 '/* "Error: Unable to access
MCI device." */
Public Const IDS_CAP_MCI_CANT_STEP_ERROR = 437 '/* "Error: Unable to step
MCI device." */
Public Const IDS_CAP_NO_AUDIO_CAP_ERROR = 438 '/* "Error: No audio data
captured.nCheck audio card settings." */
Public Const IDS_CAP_AVI_DRAWDIB_ERROR = 439 '/* "Error: Unable to draw
this data format." */
Public Const IDS_CAP_COMPRESSOR_ERROR = 440 '/* "Error: Unable to
initialize compressor." */
Public Const IDS_CAP_AUDIO_DROP_ERROR = 441 '/* "Error: Audio data was
lost during capture, reduce capture rate." */

'/* status string IDs */
Public Const IDS_CAP_STAT_LIVE_MODE = 500 '/* "Live window" */
Public Const IDS_CAP_STAT_OVERLAY_MODE = 501 '/* "Overlay window" */
Public Const IDS_CAP_STAT_CAP_INIT = 502 '/* "Setting up for

capture -
Please wait" */
Public Const IDS_CAP_STAT_CAP_FINI = 503 '/* "Finished capture, now
writing frame %ld" */
Public Const IDS_CAP_STAT_PALETTE_BUILD = 504 '/* "Building palette map"

*/
Public Const IDS_CAP_STAT_OPTPAL_BUILD = 505 '/* "Computing optimal
palette" */
Public Const IDS_CAP_STAT_I_FRAMES = 506 '/* "%d frames" */
Public Const IDS_CAP_STAT_L_FRAMES = 507 '/* "%ld frames" */
Public Const IDS_CAP_STAT_CAP_L_FRAMES = 508 '/* "Captured %ld frames"

*/
Public Const IDS_CAP_STAT_CAP_AUDIO = 509 '/* "Capturing audio" */
Public Const IDS_CAP_STAT_VIDEOCURRENT = 510 '/* "Captured %ld frames

(%ld
dropped) %d.%03d sec." */
Public Const IDS_CAP_STAT_VIDEOAUDIO = 511 '/* "Captured %d.%03d sec.
%ld frames (%ld dropped) (%d.%03d fps). %ld audio bytes (%d,%03d sps)" */
Public Const IDS_CAP_STAT_VIDEOONLY = 512 '/* "Captured %d.%03d sec.
%ld frames (%ld dropped) (%d.%03d fps)" */
Function capSetCallbackOnError(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As Long)

As
Boolean
capSetCallbackOnError = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_CALLBACK_ERROR, 0,
lpProc)
End Function
Function capSetCallbackOnStatus(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As Long)

As
Boolean
capSetCallbackOnStatus = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_CALLBACK_STATUS,

0,
lpProc)
End Function
Function capSetCallbackOnYield(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As Long)

As
Boolean
capSetCallbackOnYield = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_CALLBACK_YIELD, 0,
lpProc)
End Function
Function capSetCallbackOnFrame(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As Long)

As
Boolean
capSetCallbackOnFrame = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_CALLBACK_FRAME, 0,
lpProc)
End Function
Function capSetCallbackOnVideoStream(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As
Long) As Boolean
capSetCallbackOnVideoStream = SendMessage(lwnd,
WM_CAP_SET_CALLBACK_VIDEOSTREAM, 0, lpProc)
End Function
Function capSetCallbackOnWaveStream(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As
Long) As Boolean
capSetCallbackOnWaveStream = SendMessage(lwnd,
WM_CAP_SET_CALLBACK_WAVESTREAM, 0, lpProc)
End Function
Function capSetCallbackOnCapControl(ByVal lwnd As Long, ByVal lpProc As
Long) As Boolean
capSetCallbackOnCapControl = SendMessage(lwnd,
WM_CAP_SET_CALLBACK_CAPCONTROL, 0, lpProc)
End Function
Function capSetUserData(ByVal lwnd As Long, ByVal lUser As Long) As

Boolean
capSetUserData = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_USER_DATA, 0, lUser)
End Function
Function capGetUserData(ByVal lwnd As Long) As Long
capGetUserData = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_USER_DATA, 0, 0)
End Function
Function capDriverConnect(ByVal lwnd As Long, ByVal i As Integer) As

Boolean
capDriverConnect = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DRIVER_CONNECT, i, 0)
End Function
Function capDriverDisconnect(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capDriverDisconnect = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DRIVER_DISCONNECT, 0, 0)
End Function
Function capDriverGetName(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long, ByVal
wSize As Integer) As Boolean
capDriverGetName = SendMessage(lwnd, YOURCONSTANTMESSAGE, wSize,

szName)
End Function
Function capDriverGetVersion(ByVal lwnd As Long, ByVal szVer As Long,

ByVal
wSize As Integer) As Boolean
capDriverGetVersion = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DRIVER_GET_VERSION,

wSize,
szVer)
End Function
Function capDriverGetCaps(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal wSize
As Integer) As Boolean
capDriverGetCaps = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DRIVER_GET_CAPS, wSize, s)
End Function
Function capFileSetCaptureFile(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long)

As
Boolean
capFileSetCaptureFile = SendMessage(lwnd, WM_CAP_FILE_SET_CAPTURE_FILE,
0, szName)
End Function
Function capFileGetCaptureFile(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long,
ByVal wSize As Integer) As Boolean
capFileGetCaptureFile = SendMessage(lwnd, WM_CAP_FILE_SET_CAPTURE_FILE,
wSize, szName)
End Function
Function capFileAlloc(ByVal lwnd As Long, ByVal dwSize As Long) As Boolean
capFileAlloc = SendMessage(lwnd, WM_CAP_FILE_ALLOCATE, 0, dwSize)
End Function
Function capFileSaveAs(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long) As

Boolean
capFileSaveAs = SendMessage(lwnd, WM_CAP_FILE_SAVEAS, 0, szName)
End Function
Function capFileSetInfoChunk(ByVal lwnd As Long, ByVal lpInfoChunk As

Long)
As Boolean
capFileSetInfoChunk = SendMessage(lwnd, WM_CAP_FILE_SET_INFOCHUNK, 0,
lpInfoChunk)
End Function
Function capFileSaveDIB(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long) As

Boolean
capFileSaveDIB = SendMessage(lwnd, WM_CAP_FILE_SAVEDIB, 0, szName)
End Function
Function capEditCopy(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capEditCopy = SendMessage(lwnd, WM_CAP_EDIT_COPY, 0, 0)
End Function
Function capSetAudioFormat(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal

wSize
As Integer) As Boolean
capSetAudioFormat = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_AUDIOFORMAT, wSize, s)
End Function
Function capGetAudioFormat(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal

wSize
As Integer) As Long
capGetAudioFormat = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_AUDIOFORMAT, wSize, s)
End Function
Function capGetAudioFormatSize(ByVal lwnd As Long) As Long
capGetAudioFormatSize = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_AUDIOFORMAT, 0, 0)
End Function
Function capDlgVideoFormat(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capDlgVideoFormat = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DLG_VIDEOFORMAT, 0, 0)
End Function
Function capDlgVideoSource(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capDlgVideoSource = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DLG_VIDEOSOURCE, 0, 0)
End Function
Function capDlgVideoDisplay(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capDlgVideoDisplay = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DLG_VIDEODISPLAY, 0, 0)
End Function
Function capDlgVideoCompression(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capDlgVideoCompression = SendMessage(lwnd, WM_CAP_DLG_VIDEOCOMPRESSION,
0, 0)
End Function
Function capGetVideoFormat(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal

wSize
As Integer) As Long
capGetVideoFormat = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_VIDEOFORMAT, wSize, s)
End Function
Function capGetVideoFormatSize(ByVal lwnd As Long) As Long
capGetVideoFormatSize = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_VIDEOFORMAT, 0, 0)
End Function
Function capSetVideoFormat(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal

wSize
As Integer) As Boolean
capSetVideoFormat = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_VIDEOFORMAT, wSize, s)
End Function
Function capPreview(ByVal lwnd As Long, ByVal f As Boolean) As Boolean
capPreview = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_PREVIEW, f, 0)
End Function
Function capPreviewRate(ByVal lwnd As Long, ByVal wMS As Integer) As

Boolean
capPreviewRate = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_PREVIEWRATE, wMS, 0)
End Function
Function capOverlay(ByVal lwnd As Long, ByVal f As Boolean) As Boolean
capOverlay = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_OVERLAY, f, 0)
End Function
Function capPreviewScale(ByVal lwnd As Long, ByVal f As Boolean) As

Boolean
capPreviewScale = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_SCALE, f, 0)
End Function
Function capGetStatus(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal wSize As
Integer) As Boolean
capGetStatus = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_STATUS, wSize, s)
End Function
Function capSetScrollPos(ByVal lwnd As Long, ByVal lpP As Long) As Boolean
capSetScrollPos = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_SCROLL, 0, lpP)
End Function
Function capGrabFrame(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capGrabFrame = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GRAB_FRAME, 0, 0)
End Function
Function capGrabFrameNoStop(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capGrabFrameNoStop = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GRAB_FRAME_NOSTOP, 0, 0)
End Function
Function capCaptureSequence(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureSequence = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SEQUENCE, 0, 0)
End Function
Function capCaptureSequenceNoFile(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureSequenceNoFile = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SEQUENCE_NOFILE, 0,
0)
End Function
Function capCaptureStop(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureStop = SendMessage(lwnd, WM_CAP_STOP, 0, 0)
End Function
Function capCaptureAbort(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureAbort = SendMessage(lwnd, WM_CAP_ABORT, 0, 0)
End Function
Function capCaptureSingleFrameOpen(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureSingleFrameOpen = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SINGLE_FRAME_OPEN,
0, 0)
End Function
Function capCaptureSingleFrameClose(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureSingleFrameClose = SendMessage(lwnd,

WM_CAP_SINGLE_FRAME_CLOSE,
0, 0)
End Function
Function capCaptureSingleFrame(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capCaptureSingleFrame = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SINGLE_FRAME, 0, 0)
End Function
Function capCaptureGetSetup(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal

wSize
As Integer) As Boolean
capCaptureGetSetup = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_SEQUENCE_SETUP,

wSize,
s)
End Function
Function capCaptureSetSetup(ByVal lwnd As Long, ByVal s As Long, ByVal

wSize
As Integer) As Boolean
capCaptureSetSetup = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_SEQUENCE_SETUP,

wSize,
s)
End Function
Function capSetMCIDeviceName(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long) As
Boolean
capSetMCIDeviceName = SendMessage(lwnd, WM_CAP_SET_MCI_DEVICE, 0,

szName)
End Function
Function capGetMCIDeviceName(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long,

ByVal
wSize As Integer) As Boolean
capGetMCIDeviceName = SendMessage(lwnd, WM_CAP_GET_MCI_DEVICE, wSize,
szName)
End Function
Function capPaletteOpen(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long) As

Boolean
capPaletteOpen = SendMessage(lwnd, WM_CAP_PAL_OPEN, 0, szName)
End Function
Function capPaletteSave(ByVal lwnd As Long, ByVal szName As Long) As

Boolean
capPaletteSave = SendMessage(lwnd, WM_CAP_PAL_SAVE, 0, szName)
End Function
Function capPalettePaste(ByVal lwnd As Long) As Boolean
capPalettePaste = SendMessage(lwnd, WM_CAP_PAL_PASTE, 0, 0)
End Function
Function capPaletteAuto(ByVal lwnd As Long, ByVal iFrames As Integer,

ByVal
iColor As Long) As Boolean
capPaletteAuto = SendMessage(lwnd, WM_CAP_PAL_AUTOCREATE, iFrames,
iColors)
End Function
Function capPaletteManual(ByVal lwnd As Long, ByVal fGrab As Boolean,

ByVal
iColors As Long) As Boolean
capPaletteManual = SendMessage(lwnd, WM_CAP_PAL_MANUALCREATE, fGrab,
iColors)
End Function

Exemple sur demande.

--
Nicolas G.
FAQ VB : http://faq.vb.free.fr
API Guide : http://www.allapi.net
Google Groups : http://groups.google.fr/
MZ-Tools : http://www.mztools.com/

Christian HUBERT-HUGOUD- weabow a écrit :

> Salut à tous,
>
> Comment faire pour intégrer dans une appli VB l'utilisation d'une
> WebCam ?
>
> Cordialement
>
> Christian Hubert-Hugoud