Winchat dans LAN XP Home et Vista Basic possible ?

Jodu74
Bonjour,

Je souhaiterai établir un mini-chat sur mon LAN entre XP Home et Vista Basic.

Sur XP Home j'ai : >Exécuter>Winchat. Mais pas sur Vista Basic ; y a t-il
l'équivalent ? Je ne parviens pas à trouver quoique ce soit ni même dans
l'aide.

Merci pour votre éclairage...

O.B. [MVP]
bonjour Jodu74,

Dans le news Jodu74 tapote :
[...]

si c'est pour discuter entre 2 PC et qu'ils ont tout les 2 internet MSN
Messenger ne pourrait-il pas faire l'affaire ? il est compatible XP et
Vista, en mode clavier il peut même fonctionner avec un vieux Windows
Messenger sur win98

--
Olivier B.
MVP Windows Shell/User

(adresse rarement relevée)

Le Yéti
[...]

Salut,

Par définition, je pense que le chat (donc avec une liaison
internet disponible) est fait pour communiquer à distance.
Je ne pense pas que des "tordus" ont pensé et se sont
foulés pour developper un programme de chat pour
discuter de la cuisine au salon par réseau. Où est l'intérêt !?

Amicalement, amusé, Tonio ;-)

Chris
"Jodu74" a écrit dans le message de news:

En fait mon LAN est composé par un câble croisé via lequel je souhaite
créer
un chat local sans internet, est-ce possible ? Quel logiciel utiliser ?

Winchat.exe me semble approprié. Jamais essayé, mais je pense que c'est fait
pour ça. On l'ouvre en faisant simplement "démarrer", "exécuter", "winchat".
Il est présent sous XP, je ne sais pas pour Vista.

T0M
Jodu74 a écrit:

En fait mon LAN est composé par un câble croisé via lequel je souhaite créer
un chat local sans internet, est-ce possible ? Quel logiciel utiliser ?

Cordialement.

J'utilise personnellement ce programme (Gratuit pour usage personnel) et
j'en suis ravis (LAN par câble croisé, aussi chez moi)

T0M

WINDOWS COMMUNICATOR for Windows 95/98/NT/2000/XP

Windows Communicator - universal chat client,based on ICQ and IRC
functionality and solutions.
Application can work on Local Area Networks as well as over the
Internet.
Each copy of Windows Communicator contains built in, inactive by default
Windows Communicator server.
The server starts when application cannot find alternate server defined
in servers list.
Dynamic server advantage is very useful on the networks whitout server.
Built in Windows Communicator server is completely invisible and
activates automatically.
Server keeps informations about users list, scheduled messages which
should be sent even if the receipient is currently unavailable
and, at last , the messages to send at defined date/time.

Basic application functions contain : sending public messages, private
chat, private message.Additional options may work as spy,
allows you to get screenshot remotely, get running applications list
(with terminate option), reboot, shutdown or logoff network computer.
You can execute any application on victim's computer as hidden process,
you can monitor others keyboard activity.
Each option can be blocked by users.

Identification. Each user's status is displayed as icon. Icon color
depends on current user state.
For example, users that are currently online appears in users list as
green icon, not available users-blue icon.
The red color means the user asks you not to disturb, you cannot send
him message box, the only way to contact is by leaving your message
in private chat window. The DND state guarantee that you won't receive
message boxes and the application won't popup or become active.

By entering to User Details dialog you are able to read more detailed
informations about users like: computer name, IP number, EMail,
Operating System. Windows Communicator version, unique network interface
card number (MAC address).
Besides appliation checks for FTP/HTTP/Telnet accessibility and user
left or join time.

The next, hidden function is Message Filter. This is good solution for
young Windows Communicator users whose shouldn't
read vulgar messages. By pressing Ctrl+Shift+F you launch window that
allows you to define vulgar words list and enable/disable filtering.

Note: By default all spy and remote features are enabled.

http://www.communicator.pl/

JF
*Bonjour T0M* !

Jodu74 a écrit:

[...]

WINDOWS COMMUNICATOR for Windows 95/98/NT/2000/XP <=== ET VISTA ??

ET VISTA ? (c'est l'objet de la discussion)

http://www.communicator.pl/

--
Salutations, Jean-François