Nous le savons, nous autres joueurs sur PC sous Windows, notre machine ne vaut que par ses benchs.

En cette matière l' étalon reste 3DMark qui a chaque nouvelle version met à mal nos PC de la mort qui tue.

Le 3DMark 03 a ainsi droit à son patch 3.6.0 .

 

Modifications apportées à cette version 2003 : 

  • Benchmark scores do not change between the build 3.6.0 and build 3.5.0;
  • Updated System Info module with support for the latest CPU and graphics hardware;
  • Updated version of the Entech library, which is used to detect the clock frequency of the graphics chip core and memory;
  • Requires Microsoft DirectX® 9.0c End-User Runtime;
  • Fixed all reported & reproduced bugs;
  • Possible result vulnerability has been blocked


Pour ceux qui n' auraient pas encore ce logiciel de test sur leur machine, la version complète est disponible ici et pèse 178 Mo.


Le 3D Mark 2005 a lui aussi droit à une mise à jour et passe en version 1.2.0 (3.2Mo)

Les modifications suivantes ont été apportées :

  • Benchmark scores do not change between build 1.2.0 and build 1.1.0, except when the system is influenced by the changes listed below;
  • Updated System Info module with support for the latest CPU and graphics hardware;
  • GeForce FX-series now use VS2.a as default;
  • Modified anisotropic texture filtering settings to ensure that all hardware performs the desired amount of filtering when anisotropic filtering is selected from the benchmark settings;
  • Updated version of the Entech library, which is used to detect the clock frequency of the graphics chip core and memory;
  • Improved compatibility for graphics cards with 128MB of video memory when using Anti-Aliasing;
  • Various fixes & corrections to Image Quality Tools;
  • Fixed all reported & reproduced bugs;
  • Possible result vulnerability has been blocked

La version complète est aussi disponible ici et pèse 283 Mo.


De quoi devenir humble devant les résultats.