Echec envoi de mail

1 réponse
listes2
Bonsoir,

Quelqu'un pourrait-il me traduire ce bounce:

-------
Objet : failure notice

Hi. This is the qmail-send program at 42.mail-out.ovh.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following
addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<*******@esfera.cl>:
192.80.24.26 does not like recipient.
(220_norte.esfera.cl_ESMTP?)|HELO_42.mail-out.ovh.net|250_norte.esfera.c
l?)|
MAIL_FROM:<**********@ogoldberg.net>=250_2.1.0_Ok?|RCPT_TO:<******@esfer
a
.cl>=(554_5.7.1_Service_unavailable;_Client_host_[213.251.189.42]_blocke
d_us
ing_relays.ordb.org;_ordb.org_was_shut_down_on_December_18,_2006._Please
_rem
ove_from_your_mailserver.??|Remote host said: 554 5.7.1 Service
unavailable;
Client host [213.251.189.42] blocked using relays.ordb.org; ordb.org was
shut down on December 18, 2006. Please remove from your mailserver.
Giving up on 192.80.24.26.

Merci!

--
Olivier Goldberg

Pour le courrier personnel, écrire à: olivier (at) ogoldberg (point) net
Mon blog: http://blog.ogoldberg.net

1 réponse

Henripasdespammerci
Olivier Goldberg wrote:

Bonsoir,

Quelqu'un pourrait-il me traduire ce bounce:

que l'adresse IP 213.251.189.42 (que tu utilises probablement dans tes
paramètres) ne fonctionne plus car le serveur relays.ordb.org est éteint
(arrêté) depuis le 18 décembre 2006.
Le remplacer par 192.80.24.26 (avec la difficulté que le destinataire
parait black-listé par le dit 192.80.24.26 comme indiqué en début de
message)

Bon courage ;-)
--
Henri Balmain
http://freenours.org