Information about mobile internet

5 réponses
pippi
Hi,
next week I'll go to Bastia (Corse) for my holidays.
Can I buy a new SIM card and activate any promotion to navigate internet at
low cost?

Thank you.

5 réponses

matthieu
pippi a écrit :
Hi,
next week I'll go to Bastia (Corse) for my holidays.
Can I buy a new SIM card and activate any promotion to navigate internet at
low cost?

Thank you.

you can purchase a prepaid card from orange called "mobicarte" and
activate on orange's web site the internet option.

the price of this option is 9.9€ by month.
Dominick
What kind of Internet do you want to do ?
From a laptop ?
From a smartphone ?

Will you be at friends ? hotel ?
Some hotels in Bastia provide a free WiFi connection.

Anyway, if you do Internet from a laptop there is
http://www.auchan.fr/univers/articles/universArt.jsp?docIdS811&idChannelN27904&idChannelN37919
29.90€ is you already have a modem, you get a simcard, 5 hours (50 Mo
maxi).
Then from 7€ to 75€, scratch cards or e-cards.
But I'm afraid you'll have to buy the initial simcard in a Auchan and
there is no Auchan in Corsica.
No longterm contract.

There is Orange Pass Internet Everywhere.
http://mobile.orange.fr/content/ge/high/v2_offre_boutique/offre/internet_everywhere/fie_sans_engagement.html
6 hours : 25€.
I don't know if you can only buy the simcard without the modem.
No longterm contract.

There is an Orange selling point in Bastia downtown.

SFR (Vodafone) have a 10€/day non contract offer.
But I don't know if you can get it without buying the USB modem
(169€).
http://www.sfr.fr/mobile/cle-3g-plus.jspe

There are SFR selling points in Bastia.

Have a nice stay.
dede annecy
*Oyez, oyez mes hommages gent dame et philosophe monsieur*

*pippi* nous parloi cela:

Hi,
next week I'll go to Bastia (Corse) for my holidays.
Can I buy a new SIM card and activate any promotion to navigate
internet at low cost?

Thank you.

c'est quoi un groupe de discussion "fr" ?
(Bastia (Corse)) pas fr ? pour l'instant: oui
Dominick
Le Tue, 5 Aug 2008 01:47:58 +0200, "dede annecy"
a écrit :
c'est quoi un groupe de discussion "fr" ?

Et dire que le monde entier pense que les francais sont des gros cons
de beaufs imbus de leur petite personne.
Je ne vois pas trop d'ou ca peut venir, t'as pas une idee ?

Ca me rappelle les reportages ou les abrutis de cafetiers parisiens
repondent en francais aux questions posees en anglais qu'ils
comprennent parfaitement...
dede annecy
*Oyez, oyez mes hommages gent dame et philosophe monsieur*

*Dominick* nous parloi cela:

Le Tue, 5 Aug 2008 01:47:58 +0200, "dede annecy"
a écrit :
c'est quoi un groupe de discussion "fr" ?

Et dire que le monde entier pense que les francais sont des gros cons
de beaufs imbus de leur petite personne.

JE (oui en majuscule...) une très grande majorité des francais (je le suis)
sont ce que tu dis. Avis perso.

Je ne vois pas trop d'ou ca peut venir, t'as pas une idee ?

oui, plusieurs (ici n'est pas lieu pour plus de précisions)
une "piste" tout de même:
- à Annecy (aussi) lieu de mon domicile, les commercants et employés (de
bar, hotel, etc.) ne sont pas "communicatif" et ne font pas l'effort de
l'être (motif du genre: "moi je bosse, je ne suis pas vacance, etc.") A 42
ans, sans BAC (mes parents ouvriers ne sont pas syndiqués moi non plus.
Cette précision pour dire que je ne suis pas "sous influence") je ressens
nettement du mépris (genre t'est pas content: va voir ailleurs). Je n'ose
parler du manque de politesse/civisme des passants locaux ou/et de passage
en ville...

Ca me rappelle les reportages ou les abrutis de cafetiers parisiens
repondent en francais aux questions posees en anglais qu'ils
comprennent parfaitement...