Traduction

Le
Thibaut Henin
Bonjour, je suis en train de traduire un texte en anglais et j'ai un
doute sur un terme "order of summary punishment". Voici le paragraphe :

"I didnt not have a trial, i accepted a "order of summary punishment"
this is the technical term i looked up in the dictonary :-) This is
Something that a judge decides after he has all information. he can open
a trial or use this order of summary punishment. they mail it you you,
and if you dont say "no, i deny" within one week, you accpeted it :-)
When you deny it, THEN you definitly decide to go to court and have a
trial ."

Est-ce que c'est un "ordre de jugement en référé" ?

Merci

Tbo
Patrick V
Le #15471141
On 10 sep, 15:46, Thibaut Henin
[...]

Ca ressemble plutôt à une ordonance pénale.
Thibaut Henin
Le #15517491
Patrick V wrote:
On 10 sep, 15:46, Thibaut Henin
[...]

Merci, effectivement, ça correspond plus :D