Activation de la mise en domaine sous Windows XP Média Center

EricSOME
Comment puis-je activer (il est grisé) le bouton Membre de ''Domaine'' dans
le Menu Modification du nom de l'ordinateur. J'ai un portable que je viens
d'acquérir avec Windows XP Edition Média Center et ce bouton est grisé. Alors
que j'ai besoin d'être connecté à un domaine.
Très urgent
Merçi de votre aide.

Michel Bordeleau [MVP-MediaCenter]
Salut,

La fonctionnalitée de joindre un domaine n'est pas supporté dans Media
Center: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/evaluation/faq.mspx.

Can I connect a new PC running Windows XP Media Center Edition 2005 to a
work network or domain?
While you can access network resources on a work network or a domain, you
cannot join a Windows XP Media Center Edition 2005 PC to the domain. PCs
running Windows XP Media Center Edition 2005 are designed specifically for
home use. Windows XP Professional features, specifically Domain Join and
Cached Credentials (Credentials Manager for logons) are not included. As a
result, you will be prompted for your logon user name and password to access
network resources after you reboot or log back on to the PC. In addition,
file shares or network resources that are set to require a domain-joined PC
for access will not be available. Remote Desktop and Encrypting File System
support are still included.
------

Par contre, plusieurs resources dévoilent comment faire pour joindre un
domaine. Note que si vous suivez ces étapes, vous ne serez plus capable
d'utiliser un Extender (la raison pour laquelle l'option de domaine est
déactiver): http://extended64.com/blogs/rafael/articles/404.aspx

--

Michel Bordeleau
MS-MVP Media Center