Blank final variable may not have been initialized.

1 réponse
Ronald Claveau
javac -J-ms32m -J-mx64m -J-maxf1 -classpath
../../classes:../../../../src/bsd/classes:../../../../src/share/classes -d
../../classes ../../../../src/share/classes/sun/misc/URLClassPath.java
../../../../src/share/classes/sun/misc/URLClassPath.java:58: Blank final
variable 'JAVA_VERSION' may not have been initialized. It must be assigned a
value in an initializer, or in every constructor.
static {
^
1 error

src:

public class URLClassPath {
final static String USER_AGENT_JAVA_VERSION = "UA-Java-Version";
final static String JAVA_VERSION;

static {
JAVA_VERSION = (String) java.security.AccessController.doPrivileged(
new sun.security.action.GetPropertyAction("java.version"));
}

Si qqn voit comment corriger ca.

--
Voila,
Ronald Claveau

1 réponse

loïc garde
Salut,

Tu as déclarer le membre JAVA_VERSION comme final donc on peut pas le
modifier !

Loic

"Ronald Claveau" a écrit dans le message de news:
bf9haq$qls$
javac -J-ms32m -J-mx64m -J-maxf1 -classpath
../../classes:../../../../src/bsd/classes:../../../../src/share/classes -d
../../classes ../../../../src/share/classes/sun/misc/URLClassPath.java
../../../../src/share/classes/sun/misc/URLClassPath.java:58: Blank final
variable 'JAVA_VERSION' may not have been initialized. It must be assigned
a

value in an initializer, or in every constructor.
static {
^
1 error

src:

public class URLClassPath {
final static String USER_AGENT_JAVA_VERSION = "UA-Java-Version";
final static String JAVA_VERSION;

static {
JAVA_VERSION = (String)
java.security.AccessController.doPrivileged(

new sun.security.action.GetPropertyAction("java.version"));
}

Si qqn voit comment corriger ca.

--
Voila,
Ronald Claveau