C1001 Internal compiler Error

Olivier
Bonjour,

Lors de la compilation d'un projet sous Visual C++ 6.0 SP5 sous Windows 98
j'ai
une internal compiler error, alrs que sous Windows 2000, XP le project se
compile
bien. De plus si je compile individuellement le fichier la compilation se
deroule bien.

Une Idée ?

....\Factor.cpp(1) : fatal error C1001: INTERNAL COMPILER ERROR
(compiler file 'msc1.cpp', line 1794)
Please choose the Technical Support command on the Visual C++
Help menu, or open the Technical Support help file for more
information

Merci,

Vincent Burel
"Olivier" wrote in message
[...]

En tout cas, je peux dire que ca m'arrive , assez souvent sur une station
W98 avec des sources sur réseau local. J'ai l'impression que pour une raison
ou une autre, le compilo fait un connerie et se fait éjecté par le
système... Rien de méchant, il suffit de relancer la compile et puis
voila...

VB
Olivier
J'ai la solution

/Zm1000 -> dans Settings C/C++

SYMPTOMS
When template classes or template class header files are included in a
precompiled header file, the compiler may generate the following error for
files that use the precompiled header:

fatal error C1001: INTERNAL COMPILER ERROR
(compiler file 'msc1.cpp', line 1786)

-or-

fatal error C1001: INTERNAL COMPILER ERROR
(compiler file 'msc1.cpp', line 1188)

This error occurs only on machines with the Windows 95 or Windows 98
operating system.

CAUSE
The compiler exceeds the allocated memory limit.

RESOLUTION
Use one of the following three suggested workarounds:

Use compiler switch /Zm#nn to increase the compiler's heap memory
allocation limit. The default value of #nn is 100 and the maximum value is
2000. Manually add this switch in Developer Studio: under the Project menu,
click Setting, the click C/C++, then Project Options. Usually, a value of
1000 works.
NOTE: You may need to increase the system virtual memory to accommodate the
increased #nn for /Zm.

-or-

Remove the template class header files from the precompiled header file.
-or-

Use "Automatic use of precompiled headers" (/YX switch), or, "Not using
precompiled header."