characterSetWithCharactersInString: selector not recognized

2 réponses
Olivier Croquette
Salut!

Je débute en Objective-C.

Pour le code suivant cause un "selector not recognized" pour
characterSetWithCharactersInString?
Merci pour votre aide!

#import "Foundation/NSCharacterSet.h"
#import "Foundation/NSScanner.h"

#import "ConverterController.h"

@implementation ConverterController

- (IBAction)convert:(id)sender
{
NSString *inputString;
NSString *result;
NSScanner *theScanner;
NSCharacterSet *magnitudeUnits;

NSCharacterSet *validCharsPlusDelimiters = [NSCharacterSet
characterSetWithCharactersInString:
@"-abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789"];
}

@end

2 réponses

Gilles
Salut!

Je débute en Objective-C.

Pour le code suivant cause un "selector not recognized" pour
characterSetWithCharactersInString?
Merci pour votre aide!

....

NSCharacterSet *validCharsPlusDelimiters = [NSCharacterSet
characterSetWithCharactersInString:
@"-abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789"];
}

Je lis qu'il faut faire ça :

NSCharacterSet *validCharsPlusDelimiters = [NSCharacterSet
[[[NSCharacterSet characterSetWithCharactersInString:
@"-abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ0123456789"]
mutableCopy] autorelease];

voilà l'explication qui est donnée :

I think you may have found a bug in Foundation. +[NSCharacterSet
characterSetWithCharactersInString:] returns an object of type
NSCharacterSet, whereas it really ought to return an object of type
id. Since what you're trying to do above may not actually return a
mutable character set (depending on how the method was implemented
internally), you might want to try this instead:

Olivier Croquette
Gilles wrote, On 19.05.2007 19:22 Uhr:
Pour le code suivant cause un "selector not recognized" pour
characterSetWithCharactersInString?

Je lis qu'il faut faire ça :

OK, merci.
C'est pas le genre de trucs qu'on trouve quand on est débutant.

Voici le lien au cas où d'autres personnes seraient intéressées:
http://www.cocoabuilder.com/archive/message/cocoa/2006/3/29/159819

a+

Olivier