Eternal September down

3 réponses
Alf92
mais pas pour longtemps :

2017-09-05 09:38:05 Server news.eternal-september.org replaced

The old reader server news.eternal-september.org had to be replaced by
new hardware just before the scheduled replacement date. The new server
is up and running, DNS changes are underway. The new server is called
reader.eternal-september.org, but will also be available under the
usual name as soon as the DNS changes have fully propagated. Currently,
connections on port 80 and 443 are not available yet. These will be
available again soon. The new server has an SSL certificate for both
reader.eternal-september.org and news.eternal-september.org. UUCP
connectivity is currently not available, but will be re-established
tomorrow.
( https://www.eternal-september.org/ )

3 réponses

Pierre-Marcel
Alf92 avait écrit le 06/09/2017 :
mais pas pour longtemps :

Aioe.org fonctionne mieux. :D
siger
Pierre-Marcel a écrit :
Alf92 avait écrit le 06/09/2017 :
mais pas pour longtemps :

Aioe.org fonctionne mieux. :D

Quelqu'un a des éléments comparatifs entre ces 2 serveurs ?
suivi sur fr.usenet.distribution
--
siger
Alf92
siger :
Pierre-Marcel a écrit :
Alf92 avait écrit le 06/09/2017 :
mais pas pour longtemps : (...)

Aioe.org fonctionne mieux. :D

Quelqu'un a des éléments comparatifs entre ces 2 serveurs ?
suivi sur fr.usenet.distribution

non pas vraiment. je ne vois pas trop la différence.
du moment que la lecture et l'écriture fonctionnent bien...
sinon il y a aussi albasani.net, gratuit également
et http://news.nemoweb.net pratique avec son interface web.