Identity Integration Feature Pack et synchro de password

2 réponses
eddy
Bonjour,

qq sait il si le Identity Integration Feature Pack (et non pas MIIS) peut
synchroniser les mots de passe (j'ai bien dit les mots de passe) entre AD et
ADAM ????
j'ai beau chercher, la synchro de mote de passes ne semblent pas
explicitement déclarée dans les docs de présentation de Microsoft...

merci de votre aide

eddy

2 réponses

Emmanuel Dreux [MS]
Bonjour,

voici un extrait de la faq MIIS:

http://www.microsoft.com/windowsserversystem/miis2003/evaluation/faqs/default.mspx

Q. Are there different versions of MIIS 2003?
A. Yes. There are two versions:

. Microsoft Identity Integration Server 2003, Enterprise Edition: This
version provides identity integration/directory synchronization, account
provisioning/de-provisioning, and password synchronization and management.

. Identity Integration Feature Pack 1a for Microsoft Windows Server Active
Directory: The feature pack provides identity integration/directory
synchronization, account provisioning/de-provisioning, and password
synchronization-but only between Active Directory directory service, Active
Directory Application Mode (ADAM), or Microsoft Exchange Server 2003/2000
instances. Customers who need Web-based password management or need to
interface with repositories other than Active Directory, ADAM, or Exchange
Server (including Exchange Server 5.5) will need to use MIIS 2003,
Enterprise Edition.

--
Cordialement,

Emmanuel Dreux

"eddy" a écrit dans le message de news:

Bonjour,

qq sait il si le Identity Integration Feature Pack (et non pas MIIS) peut
synchroniser les mots de passe (j'ai bien dit les mots de passe) entre AD
et
ADAM ????
j'ai beau chercher, la synchro de mote de passes ne semblent pas
explicitement déclarée dans les docs de présentation de Microsoft...

merci de votre aide

eddy

ok - merci.

eddy

Bonjour,

voici un extrait de la faq MIIS:

http://www.microsoft.com/windowsserversystem/miis2003/evaluation/faqs/default.mspx

Q. Are there different versions of MIIS 2003?
A. Yes. There are two versions:

.. Microsoft Identity Integration Server 2003, Enterprise Edition: This
version provides identity integration/directory synchronization, account
provisioning/de-provisioning, and password synchronization and management.

.. Identity Integration Feature Pack 1a for Microsoft Windows Server Active
Directory: The feature pack provides identity integration/directory
synchronization, account provisioning/de-provisioning, and password
synchronization-but only between Active Directory directory service, Active
Directory Application Mode (ADAM), or Microsoft Exchange Server 2003/2000
instances. Customers who need Web-based password management or need to
interface with repositories other than Active Directory, ADAM, or Exchange
Server (including Exchange Server 5.5) will need to use MIIS 2003,
Enterprise Edition.

--
Cordialement,

Emmanuel Dreux

"eddy" a écrit dans le message de news:

Bonjour,

qq sait il si le Identity Integration Feature Pack (et non pas MIIS) peut
synchroniser les mots de passe (j'ai bien dit les mots de passe) entre AD
et
ADAM ????
j'ai beau chercher, la synchro de mote de passes ne semblent pas
explicitement déclarée dans les docs de présentation de Microsoft...

merci de votre aide

eddy