MYSQL et PostGre

Pif
Bonjour, j'ai une erreur qui m'est apparue : table pleine dans mysql.

Le fichier fait près de 4.2 Go... mon système de fichier est en NTFS et
il semble donc que cette limite soit celle de MySQL.
QUestion, est il possible d'outrepasser cette limite dans mysql ? de
combien ?

postgre sql a-t-il une limite ? de combien ?

Merci !

Jacques Caron
On Fri, 25 Mar 2005 17:42:08 +0100, Pif wrote:

postgre sql a-t-il une limite ? de combien ?

http://www.postgresql.org/docs/faqs.FAQ.html#4.4

4.4) What is the maximum size for a row, a table, and a database?

These are the limits:
Maximum size for a database? unlimited (32 TB databases exist)
Maximum size for a table? 32 TB
Maximum size for a row? 1.6TB
Maximum size for a field? 1 GB
Maximum number of rows in a table? unlimited
Maximum number of columns in a table? 250-1600 depending on column types
Maximum number of indexes on a table? unlimited

Of course, these are not actually unlimited, but limited to available disk
space and memory/swap space. Performance may suffer when these values get
unusually large.

The maximum table size of 32 TB does not require large file support from
the operating system. Large tables are stored as multiple 1 GB files so
file system size limits are not important.

The maximum table size and maximum number of columns can be quadrupled by
increasing the default block size to 32k.

Jacques.
--
Interactive Media Factory
Création, développement et hébergement

[...]