NETGEAR DG834

Yvan
Bonjour,

Je viens de modifier mon installation en y ajoutant un modem routeur NETGEAR
DG834.
Pour l'instant je n'ai qu'un seul PC branché dessus, il a l'ip 192.168.0.2
(LE PC ;-) )
Avant je fonctionné avec un modem USB SAGEM 800.
J'utilisais KERIO comme parfeu.

Je voudrais en savoir un peu plus sur les détails qui suivent:

Le MODEM routeur possède déjà deux règles simple dans le cas des entrées et
des sorties:
TOUT autorisé pour les sorties et tout arrêter pour les entrées.

J'ai commencé à configurer quelques règles élémentaires de sorties sur le
http, https, POP, SMTP, MSN , etc..
L'avant dernière règles des sortants comporte la règles TOUT INTERDIRE.
Avec KERIO cela fait un très bon binôme pour contrôler les sorties, les
applications etc....

Pour les entrants une chose que je ne m'explique pas:
J'ai paramétré quelques règles pour des application qui nécessite des
connexions entrantes, par exemple
le range 27000-28000 en UDP pour le jeu QUAKE3.
Dans la règles j'ai indiquée que les données soient routées sur le PC
192.168.0.2 donc dans ce genre de règles.
La dernière règles des entrées est donc la règle d'origine qui bloque tout.
Si je crais moi même une règles qui bloque toutes les entrées et que je la
positionne en avant dernière place, cela devrait revenir au même !!
Sauf que cela me permet d'activer le journal pour voir ce qui se passe.
Seulement si j'active cette règle, plus rien ne fonctionne !!!!
Même les connexions qui ne demandent pas de règles autorisant les entrées
etc...
Pourtant cette règle est juste un DOUBLON de celle d'origine, de plus est
placée à la fin !!

Pourquoi ce comportement !!!!

Autre remarque curieuse:
Dans les logs de KERIO(que même désactivé n'arrange rien) je vois des
paquets arrêté par celui-ci !!
Par exemple des requêtes de EMULE qui tombent sur le 4662 (alors que je fais
pas tourner la mule) etc...
Bref quand je fonctionnais sans le routeur, KERIO me bloqué tous ces packets
grâces à des règles adéquates.
Là, KERIO en arrête toujours, des requêtes qui sont dirigées vers l'ip
192.168.0.2, donc routées par le NETGEAR qui pourtant possède sa règle
d'origine
qui bloque tout ce qui rentre !!!

POURQUOI ces paquets passent-t-ils ?

J'ai pensé que ces paquets pouvaient entrer par une plage de ports que j'ai
autorisé pour QUAKE etc....
Mais aucuns ports ne correspond !!

QUE dois-je comprendre !!

Dans KERIO, avant je définissais une zone sécurisée, qui par exemple
comportée les ips de mes PCs en local (qui n'y sont pas dans tout ce test).
A présent le routeur est en 192.168.0.1, je pense que je ne dois pas mettre
cette adresse dans la zone sécurisé !!

Oui ou Non ?

Que dois-je autorisé comme trafique entre le routeur et KERIO ? pour le DHCP
par exemple, etc ...

De plus, si je mets une règles qui autorise une sortie avece un journal j'ai
ceci:
Dans le log du NETGEAR :
La connexion autiorisée avec les détails donc et juste en dessous
La même mais avec celle du interdit tout !!!
Bon sa focntionne vu que celle qui autorise est avant celle qui refuse mais
pourquoi celle qui refuse est touchée !!!!

Voilà beaucoup de question :D

@+

Yvan

Patrick D.
On Sat, 18 Dec 2004 20:14:57 +0100, Yvan
wrote:

http://www.netgear.fr/forum

et lire/faire une recherche avant de poster

m'écrire *
g2lx
call la hotline de NETGEAR.
c'est gratis et sont compétent.

pense à nous donner des news

--
/ /
|_;=._//|
Yvan
Salut,

Merci pour l'url mais je comptais poster là-bas au cas ou je n'aurais
pas de réponse ici LOL

Donc j'ai posté, à suivre ;-)

@+

Yvan

wrote:

http://www.netgear.fr/forum

et lire/faire une recherche avant de poster

m'écrire *

g2lx
crabs serve just as well in this classic southern delicacy.
The sandwich originated in New Orleans, where an abundance of abortion clinics
thrive and hot French bread is always available.

2 cleaned fetuses, head on
2 eggs
1 tablespoon yellow mustard
1 cup seasoned flour
oil enough for deep frying
1 loaf French bread
Lettuce
tomatoes
mayonnaise, etc.

Marinate the fetuses in the egg-mustard mixture.
Dredge thoroughly in flour.
Fry at 375° until crispy golden brown.
Remove and place on paper towels.

Holiday Youngster

One can easily adapt this recipe to ham, though as presented,
it violates no religious taboos against swine.

1 large toddler or small child, cleaned and de-headed
Kentucky Bourbon Sauce (see index)
1 large can pineapple slices
Whole cloves

Place him (or ham) or her in a large glass baking dish, buttocks up.
Tie with butcher string around and across so that he looks like
he?s crawling.
Glaze, then arrange pineapples and secure with cloves.
Bake uncovered in 350° oven till thermometer reaches 160°.

Cajun Babies

Just like crabs or crawfish, babies are boiled alive!
You don?t need silverware, the hot spicy meat comes off in your hands.

6 live babies
1 lb. smoked sausage
4 lemons
whole garlic
2 lb. new potatoes
4 ears corn
1 box salt
crab boil

Bring 3 gallons of water to a boil.
Add sausage, salt, crab boil, lemons and garlic.
Drop potatoes in, boil for 4 minutes.
Corn is added next, boil an additional 11 minutes.
Put the live babies into the boiling water and cover.
Boil till meat comes off easily with a fork.

Oven-Baked Baby-Back Ribs

Beef ribs or pork ribs can be used in this recipe,
and that is exactly what your dinner guests will assume!
An excellent way to expose the uninitiated to this highly misunderstood
yet succulent source of protein.

2 human ba
Patrick D.
or bake.
Set aside to drain on paper towels.
Make a roux with butter, oil and flour,
brown vegetables in the roux, then add chicken stock and
allow to simmer for 20 minutes.
Add the patties or stuffed heads, and some loose crawfish,
lobster, long piglet, or what have you.
Cook on low for 15 minutes, then allow it to set for at least
15 minutes more.
Serve over steamed rice; this dish is very impressive!

Stuffed Cabbage Rolls

Babies really can be found under a cabbage leaf -
or one can arrange for ground beef to be found there instead.

8 large cabbage leaves
1 lb. lean ground newborn human filets, or ground chuck
Onions
peppers
celery
garlic
soy sauce
salt pepper, etc
Olive oil
breadcrumbs
Tomato Gravy (see index)

Boil the cabbage leaves for 2 minutes to soften.
In skillet, brown the meat in a little olive oil,
then add onions, peppers, and celery (all chopped finely)
and season well.
Place in a large bowl and cool.
Add seasoned breadcrumbs and a little of the tomato gravy,
enough to make the mixture pliable.
Divide the stuffing among the cabbage leaves then roll.
Place seam down in a baking pan.
Ladle tomato gravy on top,
and bake at 325° for 30 - 45 minutes.

Umbilical Cordon Bleu

Nothing is so
Yvan
Dredge in flour, eggs, then the bread crumb mixture.
Fry till golden brown in 350° peanut oil.
In a baking pan, place a layer of gravy,
then one of meat, gravy, and cheese.
Another layer each of meat, gravy, and cheese.
Then bake at 350° for 45 minutes.
Serve on hot pasta with romano cheese.

Southern Fried Small-fry

Tastes like fried chicken, which works just as well.
In fact you may want to practice cutting up whole chickens
for frying before you go for the real thing.
Whole chicken is much more efficient and inexpensive than buying pieces.

1 tiny human, cut into pieces
2 cups flour
Onion, garlic
Salt
pepper
garlic powder
cayenne pepper
hot sauce, etc.
Oil for frying

Mix milk, eggs, hot sauce in a bowl, add chopped onion and garlic.
Season the meat liberally, and marinate for several hours.
Place seasoned flour in a paper or plastic shopping bag,
drop pieces in a few a time, shake to coat thoroughly,
then deep fry in hot oil (350°) for about 15 minutes.
Drain and place on paper towels.

Miscarriage with Mustard Greens

Why waste it? Otherwise, and in general, use ham or salt pork to season greens.
The technique of smothering greens can be used with many vegetables;
green beans work especially well. Meat is not necessary every day, don?t
be afraid to alter any dish to vegetarian tastes.

1 premature baby, born dead
Large bunch of mustard greens
2 white onions, 1 cup chopped celery
Vegetable oil (or hog fat)
Salt, pepper, garlic, etc.

Lightly brown onions, celery, garlic and meat in large heavy pot.
Add a little water and the greens (which should be thoroughly cleaned and washed).
Smother slowly for at least 2 hours, adding small amounts of water
when it starts to stick.
Stir frequently.
When ready - serve with rice, grilled smoked sausage, green s