Problem with Samba trash

1 réponse
Benoit.VERNOCHET
--0__=4EBBF43CDFAE2DCD8f9e8a93df938690918c4EBBF43CDFAE2DCD
Content-type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-transfer-encoding: quoted-printable

Hey guys,
I work in a compagny and i encounter a problem with the samba trash.

I'll try to explain it clearly :
When i delete a file from our network directory, the file don't move to=
the
samba trash directory. But, the server create the same samba tree like =
the
orginal file.

It's more simple with a example :
This is the file i delete to my samba tree S:\departement
\gestion_informatique\informatique\commun\test.txt
This is the samba tree that the server create at the moment when i dele=
te
my file : \\@IP\corbeille\departement\gestion_informatique\informatique=

\commun\

The problem is here : We want the file test.txt into this trash tree an=
d it
isn't

This is the Samba trash configuration :

# Samba Trash
#--------------------------------------------
# http://samba.org/samba/docs/man/Samba3-HOWTO/VFS.html
#
vfs objects =3D recycle

recycle:repository =3D /u1/DATA01/TrashFiles
recycle:keeptree =3D Yes
recycle:versions =3D Yes

recycle:directory_mode =3D 777
recycle:touch =3D No
recycle:touch_mtime =3D No
recycle:noversions =3D *.mdb
recycle:exclude =3D ?~$*,~$*,*.ldb,*.tmp
recycle:maxsize =3D 1000000000

Our version of Samba (smbstatus) :
Samba version 3.6.6

Our version of Debian (cat /etc/issue) :
Debian GNU/Linux 7 \n \l

The access of the samba directory (look my example) :

lnx043002:~#
getfacl /u1/DATA01/users/users_data/departement/gestion_informatique/in=
formatique/commun/

getfacl=A0: suppression du premier =AB=A0/=A0=BB des noms de chemins ab=
solus
# file:
u1/DATA01/users/users_data/departement/gestion_informatique/informatiqu=
e/commun/

# owner: ldcadm
# group: ldcadm
# flags: -s-
user::rwx
group::rwx
group:Domain\040Admins:rwx
group:GG43InfoGestionInformatiqueCommun:rwx
group:GG43InfoGestionInformatiqueResponsable:rwx
group:GG43InfoGestionResponsable:rwx
mask::rwx
other::---
default:user::rwx
default:group::rwx
default:group:Domain\040Admins:rwx
default:group:GG43InfoGestionInformatiqueCommun:rwx
default:group:GG43InfoGestionInformatiqueResponsable:rwx
default:group:GG43InfoGestionResponsable:rwx
default:mask::rwx
default:other::---

And the acces of the same tree on the samba trash :

lnx043002:~#
getfacl /u1/DATA01/TrashFiles/departement/gestion_informatique/informat=
ique/commun/

getfacl=A0: suppression du premier =AB=A0/=A0=BB des noms de chemins ab=
solus
# file:
u1/DATA01/TrashFiles/departement/gestion_informatique/informatique/comm=
un/
# owner: bs4300280
# group: Domain\040Users
user::rwx
group::rwx
group:Domain\040Users:rwx
mask::rwx
other::rwx
default:user::rwx
default:group::r-x
default:group:Domain\040Users:rwx
default:mask::rwx
default:other::r-x

The samba trash work for an another site of our compagny.

PS : Sorry about my english

Thank you
(Embedded image moved to file: pic39227.gif)=

--0__=4EBBF43CDFAE2DCD8f9e8a93df938690918c4EBBF43CDFAE2DCD
Content-type: image/gif;
name="pic39227.gif"
Content-Disposition: attachment; filename="pic39227.gif"
Content-transfer-encoding: base64
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=

--0__=4EBBF43CDFAE2DCD8f9e8a93df938690918c4EBBF43CDFAE2DCD--

1 réponse

Stéphane GARGOLY
Bonjour à tous les utilisateurs et développeurs de Debian :

Le vendredi 28 août 2015 à 11:14, a écrit :
Hey guys,
I work in a compagny and i encounter a problem with the samba trash.

I'll try to explain it clearly :
When i delete a file from our network directory, the file don't move to t he
samba trash directory. But, the server create the same samba tree like the
orginal file.

Pour que cela soit - peut-être - plus clair pour les abonnés de cette l iste de
diffusion, à priori, francophone, serait-il possible d'exposer le probl ème dans
la langue de... Molière ? :-)

Quant à moi, non pas que je sois fâché avec celle de Shakespeare mais je ne
peux apporter une quelconque réponse à propos de cette "poubelle" vu qu e je
maîtrise mal Samba.

Cordialement et à bientôt,

Stéphane.