proprietaire de dossiers ?

Le
Jean-Marc
Bonjour,

je recherche des informations sur comments modifier les propietaires de
dossiers sur un serveur 2k3, je suppose qu'il existe une commande le
permettant. L'ideal serait de trouver ou de realiser un script car j'ai un
grand nombre de dossier a modifier

Merci beaucoup
Fabricem [MS]

Pour cela vous avez l'outil subinacl disponible dans le ressources kit de
W2K3

SubInACL is a command-line tool that enables administrators to obtain
security information about files, registry keys, and services, and transfer
this information from user to user, from local or global group to group, and
from domain to domain.

For example, if a user has moved from one domain (DomainA) to another
(DomainB), the administrator can replace DomainAUser with DomainBUser in
the security information for the user's files. This gives the user access to
the same files from the new domain.

SubInACL enables administrators to do the following:

a.. Display security information associated with files, registry keys, or
services. This information includes owner, group, permission access control
list (ACL), discretionary ACL (DACL), and system ACL (SACL).
b.. Change the owner of an object.
c.. Replace the security information for one identifier (account, group,
well-known security identifier (SID)) with that of another identifier.
d.. Migrate security information about objects. This is useful if you have
reorganized a network's domains and need to migrate the security information
for files from one domain to another.
Egalement l'outil fileacl

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyIDr3f64ea-34f0-4e6d-9a72-004d35de4e64&displaylang=en

Cdlt

--
Fabrice Meillon
Architecte Infrastructure

"Jean-Marc" 41e83a63$0$7906$
[...]

Stanislas Quastana [MS]

La version de FileACL (2.8.0.1) disponible sur microsoft.com n'est pas la
plus récente

La version (2.8.0.6) est disponible sur
http://www.gbordier.com/gbtools/fileacl.htm est comporte notament une
fonction Change Ownership

Une nouvelle version (2.9.0.1) inclue désormais une interface COM pour
utiliser FileACL dans vos scripts et pages ASP.

Cordialement
--
Stanislas Quastana, CISSP
Architecte Infrastructure
Division Développeurs et Plate-Forme d'Entreprise
Microsoft France

"Fabricem [MS]" news:OIZsSVy%
Bonjour