Question de benêt

Le
Gilles80rt
Bonjour,
Première intervention pour moi sur ce forum., n'hésitez pas à me
ré-aiguiller vers un lieu plus adapté si nécessaire
Je suis un total novice en programmation, en tout cas depuis mes dernières
expériences (pas trop mauvaises) en basic, basica, qbasic et autres gwbasic
dans les années 80. Ca vous donne une idée du niveau !

Là je suis en train d'essayer de dompter une carte arduino uno pour un petit
projet d'irrigation d'une carrière de club équestre.

Je commence à comprendre à peu près la logique du truc, mais je coince
depuis hier sur le pilotage d'une sécurité sur ma pompe.
Puis-je exposer mon problème ici, ou est-ce tout-à-fait déplacé ?
Merci d'avance pour votre aide !

--
Gilles (Audoismais pas à l'oeil ! )

espie
Le #26441994
In article Gilles80rt
[...]

Salut,
tu peux toujours essayer, je ne suis pas sur qu'il y ait un gros rapport avec
le C++, sauf si l'API de ta pompe est effectivement decrite en C++, mais bon,
il y aura peut-etre quelqu'un pour te rediriger ou t'aider.
Vu l'activite sur usenet depuis quelques annees, le pire qui puisse t'arriver
c'est que personne ne te reponde.
--
Marc
Gilles80rt
Marc Espie wrote:
Bonjour,
[...]

Ben en principe l'Arduino c'est du C++ (à un poil près dixit les zexperts)
Vu l'activite sur usenet depuis quelques annees, le pire qui puisse
t'arriver c'est que personne ne te reponde.

Voilà.
ça y ressemble...
Pas grave, j'aurais essayé ;-)
Merci pour ta réponse
--
Gilles (Audois...mais pas à l'oeil ! )

---
Lucas Levrel
Le #26442506
Le 21 août 2017, à 19:14, Gilles80rt a écrit :
Marc Espie wrote:
Vu l'activite sur usenet depuis quelques annees, le pire qui puisse
t'arriver c'est que personne ne te reponde.

Voilà.
ça y ressemble...

Si tu n'exposes pas ton problème, tu ne risques pas d'avoir des réponses !
fclc++, comme d'autres, est plein de lurkers, la preuve c'est que tu as eu
une réponse en à peine plus de 6 h.
Pas grave, j'aurais essayé ;-)

J'ai pas l'impression ;-)
--
LL
Ἕν οἶδα ὅτι οὐδὲν οἶδα (Σωκράτης)
[...]

antivirus Avast.

We () use high quality equipment and materials to produce authentic and fake documents and Banknotes. These Banknotes are highly indistinguishable to touch, feel and naked eyes.This money carries individual serial and by pass security test
including UV-Light and iodine counterfeit pen maker.These notes can be used anywhere tested and approved. We do documents such as passport,ID Cards, Drivers license.All secret features of real passports are carefully duplicated for our Registered and unregistered documents.we are unique producer of quality false and Real documents.We offer only original high-quality Registered and unregistered passports, driver's licenses, ID cards, stamps, Visa, school Diplomas and other products for a number of countries like:USA, Australia, Belgium,Brazil, Canada, Italian,Finland, France, Germany, Israel, Mexico, Netherlands, South Africa,Spain, United Kingdom.
CONTACT OUR SUPPORTERS

General suppor:==========()

Contact e-mails:=====()

-IDs Scan-yes...
-HOLOGRAMS: IDENTICAL
-BARCODES: IDS SCAN
-UV: YES
FAKE IDS WITH FAST SHIPPING - EMAIL SUPPORT
We offer high quality counterfeit bills for the following currencies;
EUR - Euro
USD - US Dollar
GBP - British Pound
INR - Indian Rupee
AUD - Australian Dollar
CAD - Canadian Dollar
AED - Emirati Dirham
ZAR - Rand
CHF - Swiss Franc
CNY - Chinese Yuan Renminbi
MYR - Malaysian Ringgit
THB - Thai Baht

we are able to produce the following items;

REAL BRITISH PASSPORT.
REAL CANADIAN PASSPORT.
REAL FRENCH PASSPORT.
REAL AMERICAN PASSPORT.
REAL RUSSIAN PASSPORT.
REAL JAPANESSE PASSPORT.
REAL CHINESSE PASSPORT.

AND REAL PASSPORT FOR COUNTRIES IN THE EUROPEAN UNION.
REAL DRIVERS LICENSE,I.D CARDS,BIRTH CERTIFATES,DIPLOMATS,MARRIGE CERTIFICATES,AND VISAS.
REGISTERED AND UNREGISTERED BRITISH PASSPORT.
REGISTERED AND UNREGISTERED CANANIAN PASSPORT.
REGISTERED AND UNREGISTERED FRENCH PASSPORT.
REGISTERED AND UNREGISTERED AMERICAN PASSPORT.
REGISTERED AND UNREGISTERED RUSSSIAN PASSPORT.
REGISTERED AND UNREGISTERED JAPANESSE PASSPORT.
REGISTERED AND UNREGISTERED CHINESSE PASSPORT.

REGISTERED AND UNREGISTERED PASSPORTPASSPORT FOR COUNTRIES IN THE EUROPEAN UNION.
Buy Registered and unregistered USA(United States) passports,
Buy Registered and unregistered Australian passports,
Buy Registered and unregistered Belgium passports,
Buy Registered and unregistered Brazilian(Brazil) passports,
Buy Registered and unregistered Canadian(Canada) passports,
Buy Registered and unregistered Finnish(Finland) passports,
Buy Registered and unregistered French(France) passports,
Buy Registered and unregistered German(Germany) passports,
Buy Registered and unregistered Dutch(Netherland/Holland) passports,
Buy Registered and unregistered Israel passports,
Buy Registered and unregistered UK(United Kingdom) passports,
Buy Registered and unregistered Spanish(Spain) passports,
Buy Registered and unregistered Mexican(Mexico) passports,
Buy Registered and unregistered South African passports.
Buy Registered and unregistered Australian driver licenses,
Buy Registered and unregistered Canadian driver licenses,
Buy Registered and unregistered French(France) driver licenses,
Buy Registered and unregistered Dutch(Netherland/Holland) driving licenses,
Buy Registered and unregistered German(Germany) driving licenses,
Buy Registered and unregistered UK(United Kingdom) driving licenses,
Buy Registered and unregistered Diplomatic passports,
[...]
Registered and unregistered Camouflage passports,
Registered and unregistered passport Duplicates,
Registered and unregistered USA(united States) passports for sale,
Registered and unregistered Australian passports for sell,
Registered and unregistered Belgium passports for sell,
Registered and unregistered Brazilian(Brazil) passports for sell,
buy Camouflage passports,
express work permits

IELTS certificate,TOIC ETC
express canadian citizenship docu