Savoir qui a accéder à un répertoire

reflet
Bonjour,

J'aimerai savoir si il est possible de voir l'historique des accès sur un répertoire ( adr IP, user ) enfin un élément qui puisse me permettre d'identifier les utilisateurs avec les heures de connexion sur ce dit-répertoire.

Par avance merci.

prank
Le jeudi 26 Septembre 2013 à 08:41 par reflet :
[...]

LepideAuditor for Active Directory is a simple auditing tool that will allow you to keep tabs on what’s going on inside your Active Directory by way of automated daily E-mail reports that show all Active Directory changes (e.g. changes to users, groups, OUs, AD schema, and all other types of AD objects).

http://www.auditactivedirectory.com/

The tool is available in both freeware and commercial versions (with extended functionality), but the free version is good for time-unlimited business usage, and won’t stop working when you need it