TCD avec source > 65000 lignes ?

nico29
salut,

est il possible de construire un TCD avec une source à plus de 65000 lignes ?

j'ai 1 feuille de 65000, 1 deuxième feuille à 30000 (c'est la suite des
données de la feuille 1).
la 1ère ligne de chaque feuille commence avec un libellé colonne

comment indiquer pour le TCD de prendre comme source ces 2 feuilles (pas de
cumul) ?

j'ai tenté TCD "plages de feuille calcul avec étiquette", mais je ne
retrouve pas mes en tete de colonne comme je veux !!

help svp
merci pour vos reps

Modeste
Bonsour® nico29
Bonne année !!! Meilleurs voeux à tous !!!

[...]

jette éventuellement un oeil là :
cf : Daniel C.
J'ai trouvé une méthode qui permet de construire un TCD multiplages avec
toutes les fonctionnalités d'un TCD standard. Je vous le soumets pour
commentaires avant d'éventuellement le soumettre à Misange. Toutes vos
remarques sont les bienvenues.
http://www.cijoint.fr/cjlink.php?file=cj200812/cijUs5IOVr.xls

du fait de sa présence fréquente sur ce forum, celui-ci pourra t'apporter quelques éclaicissements

personnnellement avec Excel 2002 je n'y suis pas parvenu ... :-(
michdenis
Provient du site de Microsoft : l'adresse n'existe plus !
Ceci était défini pour excel 2002...
si tu as excel 2007 -> ceci ne s'adresse pas à toi !

SUMMARY
This article discusses some of the limitations of PivotTables in Microsoft Excel.
MORE INFORMATION
PivotTables are interactive tables that quickly summarize, or cross-tabulate, large
amounts of data. Within a PivotTable, you can rotate the rows and columns to see different
summaries of the source data, filter the data by displaying different pages, or display
the details for areas of interest.
What Are the Limits of PivotTables?
The following limits apply to PivotTables.
Maximum Size
There is no fixed maximum size. The maximum size is usually limited only by the amount of
available memory on your computer.
Column and Row Field Limitations
The product of the number of items is limited to 16,382 actual axis intersections
(intersections which contain an actual data point) for column fields, 65,534 actual axis
intersections for row fields.

If you try to add a field that exceeds the maximum product of the items, you receive the
following error message:
Excel cannot display this PivotTable report. The row area has more than 65,536 items, or
the column area has more than 16,384 items. Note that numbers in error message are not
precise.
Maximum Number of Records
There is no fixed maximum number of records that you can use when you create a PivotTable.

In practice, creating a PivotTable from an external database that contains a very large
number of records can strain the performance of the workstation on which Excel is running,
and can take a very long time to complete.

If you are creating a PivotTable from a very large database, you may want to use server
page fields in your PivotTable. See the following section for information about how to use
server page fields in PivotTables.
Maximum Number of Items per Pivot Field
There is a limit of 32,500 unique items per row field, column field, or page field. If you
try to drop a field into your PivotTable that exceeds this limit, the field will not be
added to the PivotTable, and you may receive the following warning message:
A field in your source data has more unique items than can be used in a PivotTable.
Microsoft Excel may not be able to create the PivotTable or may create the PivotTable
without the data from this field.
How Can I Avoid Running into These Limits?
One way to avoid running into these limits is to use page fields in PivotTables,
especially if fields contain more than 40 unique items. Using page fields makes your
PivotTable more memory-efficient and reduces the size (in terms of cells) of the
PivotTable. This makes the PivotTable easier to read.

Another way to optimize your PivotTable is to use server page fields.

"nico29" a écrit dans le message de groupe de
discussion :
[...]

Daniel.C
Bonjour.
Effectivement, bien que je n'aie pas testé avec plus de 65000 lignes.
Si tu as des problèmes, poste un classeur avec quelques lignes afin que
je voie la structure de tes données sur www.cijoint.fr (efface les
données confidentielles).
Cordialement.
Daniel

[...]

Daniel.C
Bonjour Denis.
Si je fais un bon résumé :
1. une limitation provient de la mémoire disponible.
2. le nombre d'enregistrement est illimité.
3. le nombre de champs doit être limité au raisonnable ainsi que le
nombre d'items pour chaque champ de ligne ou de colonne.
4. Un gros TCD peut écrouler les performances.
Cordialement.
Daniel