TCP configuration within linux

Le
Alaa
Hi everybody,

I'm trying to benchmark some of TCP variants using Linux kernel 2.6
(Debian).
Untill now, i found how to configure TCP Sack, Vegas, and Westwood.
What i need to know is that how to configure each of TCP Tahoe (not Old
Tahoe), TCP Reno, and New Reno using the same kernel.
I found somewhere that, the sysctl "net.ipv4.tcp_westwood" switches
between NewReno and Westwood -> I'm not sure of that, does anyone
has an idea of that???
And also please, if there is a way to find the current TCP variant
running on the machine.

Thanks for your help,
Alaa
Gabriel Kerneis
Le #1488726
Alaa a écrit :
Hi everybody,
[snip]

Hi,

this is a french-speaking newsgroup. You'd get more answers on an
english-speaking one.
Good luck,

--
Gabriel Kerneis

Alaa
Le #1488722
sorry,

I post it by wrong.
Alaa
Le #1488721
Je l'ai envoyé par erreur.
jihensa
Le #21399931
Alaa a écrit le 08/07/2005 à 12h36 :
[...]

Salut tout le monde,
s'il vous plait Alaa j'ai besoin de votre aide concernat le code source des algorithmes de TCP que vous avez utilisés dans votre travail (Tahoe, Reno, NewReno et Vegas) car c'est une partie de mon projet de master.
Merci d'avance et j'attends votre réponse dans le plutot possible meme si vous voulez m'envoyez par e-mail.
c'est tréééééééééés urgent
Thanks for your help,
jihensa