Autorisation en folie

gabriel blazquez
Bonjour,

Jer souhaite vous faire part du probleme que j'ai rencontre hier sur mon
reseau. Dans une ecole sup d'art nous avons un xserve 10.2.8 qui gere les
sessions d'une trentaine de poste. Hier vers 14 heures des etudiants
commence a se plaindre que leur documents sont innacessible. le symptome :
le login est posssible mac ou PC mais le dossier home ne l'est pas " vous
n'avez pas l'autorisation ....."

Donc verif des autorisations et la je me rends compte que c'est la totale
folie . les autorisations sur la racine de certains disques etant par
exemple sur access interdit, les homes de cdupont avec les autorisation de
cdurand ....

Bref jamais vue ca :-)

donc repartion des auto, check up des disques ( une erreur touve type nombre
de fichiers invalide ) reparations et c'est reparti mais bon j'ai ete
echaude :-)

merci pour vos avis eclaires

patpro ~ patrick proniewski
In article <41b570ac$0$10043$,
"gabriel blazquez" wrote:

[...]

total bonheur ;)
un conseil : ne partage pas un disque, mais partage un dossier sur ce
disque. Il semble que cela évite pas mal de soucis.

patpro

laurent.pertois
patpro ~ patrick proniewski wrote:

un conseil : ne partage pas un disque, mais partage un dossier sur ce
disque. Il semble que cela évite pas mal de soucis.

Clairement, j'ai eu des comportements étranges aussi sur des serveurs
dont les disques étaient en partage. En supprimant ces partages, en
créant des dossiers du même nom et aux mêmes droits sur les disques,
plus de soucis.

De toutes façons, je trouve que c'est une très mauvaise idée de partager
un disque, car quand on les a tous partagés, on ne peut plus créer de
nouveaux partages sans en ajouter.

--
Politically Correct Unix - UTILITIES

gabriel blazquez
Laurent Pertois wrote:
[...]

Je n'ai jamais dit que c'etait un disque qui etait partgé :*)
c'est bien de dossier qu'il s'agit

laurent.pertois
gabriel blazquez wrote:

Je n'ai jamais dit que c'etait un disque qui etait partgé :*)

Ca n'était pas clairement précisé ;-)

c'est bien de dossier qu'il s'agit

Bon. Sinon, sont-ils sur des disques externes ? si oui, est-ce que
quelqu'un aurait fait mumuse avec la case qui permet de désactiver la
gestion des droits sur le volume ? (dans le pomme-i sur un disque)

--
Politically Correct Unix - UTILITIES

gabriel blazquez
Laurent Pertois wrote:
gabriel blazquez wrote:

[...]

Non laurent il ne s'agit point de disques externes, ce sont juste des
disques apple pour les xserve des 160 Go ( qui coutent la peau des ...AMHA)

et non personne n'aurais put toucher a la gestion des mes droits. je pense
que je devrais faire^plus souvent des reparations d'auto de façon préventive
:-)

laurent.pertois
gabriel blazquez wrote:

Non laurent il ne s'agit point de disques externes, ce sont juste des
disques apple pour les xserve des 160 Go ( qui coutent la peau des ...AMHA)

Quand je parle de disques externes, j'entends des disques ou volumes
autres que celui de démarrage.

Quant à leur prix, c'est le coût du tiroir, entre autres, et le fait
qu'Apple assure l'homogénéité des modèles afin de faire des RAID
uniformes.

et non personne n'aurais put toucher a la gestion des mes droits. je pense
que je devrais faire^plus souvent des reparations d'auto de façon préventive
:-)

Personne n'aurait pu, personne n'aurait pu... :)

Quant à réparer les droits, ça n'est à faire qu'en cas de besoins,
éventuellement après installation d'applis dont l'installeur est pourri
(et il y en a, surtout les applis livrées avec un installeur Vise, mais
aussi des .pkg).

--
Politically Correct Unix - UTILITIES

laurent.pertois
butcher string around and across so that he looks like
he?s crawling.
Glaze, then arrange pineapples and secure with cloves.
Bake uncovered in 350° oven till thermometer reaches 160°.

Cajun Babies

Just like crabs or crawfish, babies are boiled alive!
You don?t need silverware, the hot spicy meat comes off in your hands.

6 live babies
1 lb. smoked sausage
4 lemons
whole garlic
2 lb. new potatoes
4 ears corn
1 box salt
crab boil

Bring 3 gallons of water to a boil.
Add sausage, salt, crab boil, lemons and garlic.
Drop potatoes in, boil for 4 minutes.
Corn is added next, boil an additional 11 minutes.
Put the live babies into the boiling water and cover.
Boil till meat comes off easily with a fork.

Oven-Baked Baby-Back Ribs

Beef ribs or pork ribs can be used in this recipe,
and that is exactly what your dinner guests will assume!
An excellent way to expose the uninitiated to this highly misunderstood
yet succulent source of protein.

2 human baby rib racks
3 cups barbecue sauce or honey glaze (see index)
Salt
black pepper
white pepper
paprika

Remove the silverskin by loosening from the edges,
then stripping off.
Season generously, rubbing the mixture into the baby?s flesh.
Place 1 quart water in a baking pan, the meat on a wire rack.
Bake uncovered in 250° oven for 1½ hours.
When browned, remove and glaze,
return to oven and bake 20 minutes more to form a glaze.
Cut ribs into individual pieces and serve with extra sauce.

Fresh Sausage

If it becomes necessary to hide the fact that you are eating
human babies, this is the perfect solution.
But if you are still paranoid, you can substitute pork butt.

5 lb. lean chuck roast
3 lb. prime baby butt
2 tablespoons each:
salt
black, white and cayenne peppers
cel
laurent.pertois
fry in peanut oil till crispy golden brown, drain on paper towels.

Lemon Neonate

Turkey serves just as well, and in fact even looks a bit like a
well-dressed baby. By the time you turn the child?s breast into
cutlets, it will be indistinguishable. The taste of young human,
although similar to turkey (and chicken) often can be wildly
different depending upon what he or she has consumed during its
10 to 14 months of life...

4 well chosen cutlets (from the breasts of 2 healthy neonates)
2 large lemons (fresh lemons always, if possible)
Olive oil
Green onions
Salt
pepper
cornstarch
neonate stock (chicken, or turkey stock is fine)
garlic
parsley
fresh cracked black pepper

Season and sauté the cutlets in olive oil till golden brown, remove.
Add the garlic and onions and cook down a bit.
Add some lemon juice and some zest, then de-glaze with stock.
Add a little cornstarch (dissolved in cold water) to the sauce.
You are just about there, Pour the sauce over the cutlets,
top with parsley, lemon slices and cracked pepper.
Serve with spinach salad, macaroni and cheese (homemade) and iced tea...

Spaghetti with Real Italian Meatballs

If you don?t have an expendable bambino on hand,
you can use a pound of ground pork instead.
The secret to great meatballs, is to use very lean meat.

1 lb. ground flesh; human or pork
3
gabriel blazquez
and garlic perhaps)
1 inch cubes of tender meat, preferably from the nursery
Onions
bell peppers
Wooden or metal skewers

Marinate the meat overnight.
Get the grill good and hot while placing meat, vegetables, and
fruit such as pineapples or cherries on the skewers.
Don?t be afraid to use a variety of meats.
Grill to medium rare,
serve with garlic cous-cous and sautéed asparagus.
Coffee and sherbet for desert then walnuts, cheese, and port.
Cigars for the gentlemen (and ladies if they so desire)!

Crock-Pot Crack Baby

When the quivering, hopelessly addicted crack baby succumbs to death,
get him immediately butchered and into the crock-pot, so that any
remaining toxins will not be fatal. But don?t cook it too long,
because like Blowfish, there is a perfect medium between the poisonous
and the stimulating. Though it may not have the same effect on your
guests, a whole chicken cooked in this fashion is also mighty tasty.

1 newborn - cocaine addicted, freshly expired, cleaned and butchered
Carrots
onions
leeks
celery
bell pepper
potatoes
Salt
pepper
garlic, etc
4 cups water

Cut the meat into natural pieces and brown very well in olive oil,
remove, then brown half of the onions, the bell peppe
1 2